۰
نتایج سومین نظرسنجی الکترونیکی از کاربران اینترنت اعلام شد:

حفظ پیشتازی شاتل، رشد داتک و سقوط حلماگستر

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۲
حفظ پیشتازی شاتل، رشد داتک و سقوط حلماگستر
آیتی‌من - سامانه ارزیابی میزان رضایت مندی کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات، نتایج نظرسنجی از میزان رضایت کاربران از سرویس های اینترنتی پرسرعت، بی سیم و ماهواره ای را برای دوره زمانی فروردین تا شهریور 1397 اعلام کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و انجام نقش خود در ایجاد فضای رقابتی سالم و ارتقاء سطح کیفیت خدمات نسبت به ایجاد سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس های فناوری اطلاعات اقدام کرده و کاربران می توانند در نظرسنجی و همکاری در شناسایی نقاط ضعف و قوت اپراتورها شرکت کنند.

پیش از این دو بار این نظرسنجی از کاربران انجام شده بود که در بازه های زمانی دی 95 تا فروردین 96 و بازه اردیبهشت تا آذر 96 داده های آن موجود است. در آخرین نظرسنجی نیز میزان رضایت کاربران در نیمه نخست امسال منتشر شده است.

 شاتل از بقیه فاصله گرفت
در بخش اینترنت پرسرعت ثابت، شرکت شاتل برای دومین دوره پیاپی موفق شد به مقام نخست دست یابد. شاتل که در نخستین نظرسنجی سوم شده بود، فاصله امتیازی اش از سایر رقبا را افزایش داد و تقریبا با 2 نمره بیشتر از شرکت دوم، نشان داد کاربرانش را توانسته راضی نگه دارد. پس از شاتل، آسیاتک قرار دارد که توانست نمره و جایگاهش را بهبود دهد و از رتبه سوم به جایگاه دوم برسد.

اما بیشترین رشد را باید از آن داتک دانست. این شرکت که در دوره گذشته نظرسنجی از کاربرانش نمره ضعیف 11.92 را گرفته و در جایگاه هشتم قرار داشت، در این نظرسنجی به جایگاه سوم  رسید و نمره 15.53 را کسب کرد.

در این میان رضایت کاربران حلماگستر بیشترین سقوط را داشته است. این شرکت که با کسب رتبه 14.57 در نظرسنجی سال گذشته جایگاه چهارم را در اختیار داشت، با کسب نمره 12.94 به جایگاه هشتم رسید.

از سوی دیگر شرکت مخابرات ایران همچنان رتبه نهم را در اختیار دارد و البته میزان رضایت کاربرانش، که تقریبا نیمی از کاربران اینترنت ثابت در کل کشور را تشکیل می دهد، نزولی است.

 ایرانسل از مبین نت جلو زد
در بخش اینترنت بی سیم ایرانسل دست به کار بزرگی زد و توانست با جهشی 4 نمره ای، میزان رضایت کاربرانش را به 14.26 افزایش دهد و جایگاه نخست را از مبین نت برباید. مبین نت هرچند در هفته های اخیر به دلیل اختلال در سیستم GPS کشور، بی آنکه مقصصر باشد، با چالش های زیادی روبرو بوده، اما بخش مهم این نظرسنجی در بازه اختلالات اخیر نیست.

 نظرسنجی اینترنت ماهواره ای جدی شد
برای نخستین بار نظرسنجی در خصوص کیفیت اینترنت ماهواره ای با جدیت انجام شد. در دوره نخست نظرسنجی در این بخش برگزار نشد و در دوره دوم نیز تنها دو شرکت حضور داشتند. اما در این دوره از میان 4 شرکت که نمرات شان منتشر شده، پارس کار توانست با نمره ای بالا رتبه نخست را از آن خود کند.

با این حال به نظر می رسد همچنان جای نظرسنجی درخصوص کیفیت اینترنت همراه خالی است و مشخص نیست چرا درباره خدمات اپراتورهای این حوزه، سوال پرسیده نمی شود.

 
کد مطلب : ۲۷۰۳۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما