۰
مدیرمسوول انتشارات نیاز:

اپراتورهای ایرانی هنوز ارزش محتوا را درک نکرده‎اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶
اپراتورهای ایرانی هنوز ارزش محتوا را درک نکرده‎اند
آیتی‌من - مهدی طالبی، مدیرمسوول انتشارات نیاز با بیان اینکه این شرکت به عنوان تجمیع کننده محتوای ایرانی در نمایشگاه جیتکس حاضر شده است، گفت: ما حدود 2 هزار ساعت ویدیوی آموزشی ایرانی را در قالب 200 محصول در حوزه‎های مختلف آموزشی در اختیار داریم و رویکردمان این است که این حجم عظیم ویدیو را به سایر زبان‎ها عرضه بکنیم.
وی گفت: محتواهای ما در قالب‎های مختلف از سی دی و دی وی دی گرفته تا اپلیکیشن یا مناسب ارایه روی پلتفرم‎های پخش اینترنتی آماده استفاده است و کاربران از طرق مختلف به آنها دسترسی دارند.
به گفته وی، حدود یک سوم این محتواهای آموزشی محصول خود انتشارات نیاز است و دو سوم دیگر محتواهایی است که این شرکت به عنوان تجمیع کننده و در قالب قرارداد تسهیم درآمد عرضه می‎کند.
طالبی افزود: تاکنون ویدیوهای آموزشی سازهای ایرانی را به زبان انگلیسی دوبله و آماده کرده‎ایم که طی صحبت‎هایی که با اپراتورهای آی پی تی وی و VOD منطقه داشته‎‏ایم برای عرضه این محتواها اظهار علاقه کرده‎اند. به گفته وی، انتشارات نیاز به زودی نسخه عربی و انگلیسی سایر محصولات خود را نیز برای عرضه در بازارهای جهانی و منطقه ای آماده می کند.
اما چرا این تجمیع کننده محتوای ایرانی، راه بازارهای خارجی را در پیش گرفته است؟ طالبی در پاسخ به این سوال گفت: ما پس از مدتها مذاکره و همکاری با اپراتورهای تلویزیون اینترنتی و اپراتورهای موبایل داخل کشور، از آنها ناامید شده‎ایم، زیرا به نظر میرسد این اپراتورها هنوز به ارزش و اهمیت محتوا پی نبرده‎اند.
به گفته وی، اپراتورهای ایرانی باید بدانند که پلتفرم آنها بدون محتوا ارزشی ندارد بنابراین باید برای خرید یا تسهیم درآمد به شیوه شفاف و عادلانه پا پیش بگذارند.
طالبی افزود: ما تا کنون بیش از 5 میلیارد تومان برای تهیه محتواهای ویدیویی هزینه کرده ایم ولی متاسفانه هنوز به سودآوری نرسیده ایم. در حالی که ظرفیت خالی بسیاری در داخل کشور برای ارایه محتوا وجود دارد.
گفتنی است، سى و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه در مرکز تجارت جهانی شهر دبی برپا است.در این نمایشگاه دستاوردهای شرکت‎های فناوری اطلاعات در حوزه های مختلفی همچون اینترنت اشیا، شهر هوشمند، هوش مصنوعی، سخت‎ افزار و نرم افزار، اپلیکیش‎های موبایل، امنیت اطلاعات، بازی‎های رایانه‎ای، هواپیماهای بدون سرنشین، لپ تاپ و تبلت، گوشی تلفن همراه، زیرساخت و شبکه های ارتباطی، تکنولوژی صوتی و سایرخدمات اینترنتی به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه پاویون جمهوری اسلامی ایران با حضور ۳۱ شرکت ایرانی و با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، اتحادیه صادرکنندگان نرم‎افزار و مرکز توسعه فناوری اطلاعات وزارت ارشاد، تشکیل شده است.
از این تعداد ۱۸ استارتاپ با حمایت اتاق بازرگانی تهران، ۵ استارتاپ با حمایت اتاق بازرگانی اصفهان، ۵ شرکت نشر دیجیتال و ۳ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور یافته‎اند.
معرفی آخرین دستاوردها، تلاش برای جذب بازار خارجی و نیز حضور در نشست‎های تخصصی از جمله اهداف حضور شرکت‎های دانش بنیان و استارت‎آپ‎های ایرانی در این رویداد بین‎المللی است.

 
کد مطلب : ۲۷۰۳۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما