۰

126 هزار نفر قربانی کلاهبرداران Missed Call

تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۵
126 هزار نفر قربانی کلاهبرداران Missed Call
آیتی‌من - حمید فتاحی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: ۳۸۲ میلیون تومان کلاهبرداری صورت گرفته از ۱۲۶ هزار نفر توسط کلاهبرداران خارجی با جزئیات شناسایی شده است.

وی در ادامه وعده داد: مانع از سودجویی متخلفین خواهیم شد و در نظر داریم که مبالغ از دست رفته از طریق اپراتورها به مشترکان بازگردد.

براساس این گزارش بتازگی بسیاری از کاربران شاهد تماس های از دست رفته (missed call) بودند. در واقع در این روش کلاهبرداری، فرد تماس گیرنده به سرعت تماس برقرار شده را قطع می کرد و منتظر تماس مجدد از سمت ایران می شد. با توجه به این که در ایام اربعین قرار داریم و بسیاری از کاربران احتمال می دادند که این تماس ها از سوی عزیزانشان در کربلا برقرار شده باشد، بلافاصله اقدام به برقراری تماس با این سرشماره های بین المللی می شدند. اما درواقع این شماره ها تنها دامی برای آنها بود و در نهایت هم با هزینه سنگینی در صورتحساب خود مواجه می شدند.

حدود دو ماه از موج جدید وقوع این کلاهبرداری، پیامک های هشدار در این خصوص منتشر شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاربران شبکه های اجتماعی خواست درباره این نوع کلاهبرداری اطلاع رسانی کنند.

درباره نحوه و زمان بازگرداندن مبالغ هنوز توضیحی داده نشده است.

 
کد مطلب : ۲۷۰۴۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما