۰

فرمان خودروها سال 2020 سکته راننده را می فهمند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۳
فرمان خودروها سال 2020 سکته راننده را می فهمند
آیتی‌من - یک شرکت بریتانیایی با نام بی-سکیور (B–Secur) در حال کار روی فناوری ای است که روزی جایگزین حسگرهای پزشکی خواهد شد و در داخل فرمان خودرو قرار خواهد گرفت تا ریتم قلب راننده اش را کنترل کند. این فناوری شامل یک الکتروکاردیوگرافی (ECG) است که قادر به ردیابی سلامتی جسمی فرد براساس ریتم قلب فرد خواهد بود. 
محققان می گویند که خودروهای آینده با استفاده از این اطلاعات هر گونه ناهنجاری در بدن انسان را که می تواند منجر به استرس بیش از حد، خستگی و حتی ناهنجاری های قلبی شود، تشخیص می دهد. 
در حال حاضر فناوری الکتروکاردیوگرافی تنها در شرایطی که به یک دستگاه گران قیمت نصب شود و ۱۰ الکترود روی بدن بیمار وصل شود، قادر به کار کردن است. اما شرکت بی-سکیور در حال نوشتن الگوریتم هایی است تا بتواند شرایطی را فراهم آورد که این فناوری بتواند زمانی که در یک فرمان خودرو جاسازی شده، علائم حیاتی قلب راننده را اندازه گیری کند. 
گفتنی است که هر فردی رتیم قلبی خاص خود را دارد و همین امر موجب می شود که تحلیل آن توسط دستگاه راحت تر شود و ناهنجاری های قلبی او را خیلی زود متوجه شود. 
بی-سکیور ادعا می کند که تا سال ۲۰۲۰ خودروهای مجهز به الکتروکاردیوگرافی خود را راهی بازار خواهد کرد و هم اکنون نیز چندین خودروساز برای ساخت خودروهای مجهز به این فناوری اعلام آمادگی کرده اند. 
آلن فورمان، مدیرعامل شرکت بی-سکیور در این مورد می گوید: وسایل الکترونیکی که روی خودرو جاسازی می شوند؛ مثل فرمان خودرو، می توانند به راحتی سیگنال های قلبی راننده را تشخیص دهد و بر اساس آن حالات او را همانند میزان استرس، خستگی و ریتم ناهنجار قلبی اندازه گیری کند. 
وی می افزاید: دسترسی به اطلاعات سلامتی رانندگان توسط خودروها در مقیاسی است که تاکنون امکان پذیر نبوده است. اما در کمتر از دو سال دیگر، این فناوری در خودروهای جدید در دسترس قرار خواهند گرفت و این امر موجب بهبود وضعیت رانندگی، افزایش سلامت و ایمنی راننده و سرنشینان خودرو می شود. 

 
مرجع : DailyMail
کد مطلب : ۲۷۰۴۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما