۰

کاهش قدرت خرید و آیفون هایی که فروش نمی روند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۴۵
کاهش قدرت خرید و آیفون هایی که فروش نمی روند
آیتی‌من - در حالی که از ابتدای سال تاکنون قیمت گوشی به شدت افزایش یافته است، بسیاری از افراد قدرت خرید گوشی را ندارند. قیمت گوشی ها به طوری بالا رفته که نرخ گوشی های میان رده به حد بهای چند ماه پیش گوشی های بالارده رسیده است. بر این اساس افرادی که پیشتر با قیمتی حدود 3 تا 5 میلیون تومان می توانستند گوشی های بالارده و پرچمداری مثل سری نوت یا اس سامسونگ را خریداری کنند حالا با همین قیمت می توانند گوشی های میان رده این برند را بخرند. 

در این میان گوشی های اپل بیش از سایرین مشتری خود را از دست داده اند چرا که ارزان ترین نسخه از گوشی های اپل که مربوط به چهار یا پنج سال گذشته است، هم اکنون با قیمتی حدود 7 تا 10 میلیون تومان در بازار موجود است و قیمت گوشی های جدید این برند حتی به حدود 20 تا 25 میلیون تومان هم می رسد.  بنابراین غیر از معدود افراد، کسی استطاعت خرید این گوشی ها را ندارد و تقریبا گوشی های این برند مشتریان خود را در ایران از دست داده اند.

حتی گوشی های میان رده نیز این روزها مشتری خاصی ندارند چرا که قیمت 3 تا 5 میلیون تومان برای این گوشی ها هم زیاد است.

بر اساس گزارش بازاریان، این روزها بیشترین میزان فروش مربوط به گوشی های بی نام و نشان است. چرا که اولویت کاربران تغییر کرده و کسانی که مجبور به خرید گوشی های جدید هستند به جای انتخاب برند ترجیح می دهند، مثلا افزایش سایز صفحه نمایش، دوربین و پردازنده را مدنظر قرار می دهند و دستگاهی انتخاب می کنند تا نیازهای شان را برآورده کند.

با همه این اوصاف این روزها اوضاع بازار موبایل خوب نیست و اکثر فروشندگان از نبود مشتری و کاهش میزان درآمدشان گله دارند و منتظرند تا هفته آینده بعد از اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا چه اتفاقی قرار است در بازار بیفتد.

 
کد مطلب : ۲۷۰۴۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما