۰

به هر خریدار تنها یک گوشی فروخته می شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۱
به هر خریدار تنها یک گوشی فروخته می شود
آیتی‌من - در حالی که از اوایل سال به گفته مسوولان ذیربط تاکنون هیچ گوشی از مبادی قانونی وارد کشور نشده است و همه دستگاه های موبایل از آن زمان تاکنون یا توقیف شده یا در گمرک مانده و ترخیص نشده اند و تنها یک شرکت توانسته محصولاتش را به بازار عرضه کند، حالا خبرها حاکی از آن است که هر کاربر فقط مجاز به خرید یک دستگاه گوشی است آن هم به شرط انطباق اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار و نیز گوشی باید جلوی خریدار باز و در همتا ثبت شود.

البته شرکت مذکور نیز که نام آن اعلام نشده، ظاهرا گوشی های آیفون وارد کرده و تحت نظارت سازمان حمایت مصرف کننده و تعزیرات قیمت گذاری شده، اما با توجه به اینکه قیمت این گوشی ها در نتیجه افزایش بهای ارز در ایران با قیمت بالایی به بازار عرضه شده، ظاهرا خیلی نتوانسته نظر مشتریان را جلب کند چرا که کمتر کسی این روزها استطاعت خرید گوشی های اپل را دارد. با این حال قوانین جدیدی برای فروش گوشی هایی که هنوز وارد بازار نشده وضع شده است و به گفته مهدی محبی شرکت های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند.

وی گفت: ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت ، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه کالا نظارت داشته باشد.

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی درباره ضوابط جدید فروش، گفت: هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصا همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند.

محبی افزود: خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشند. در زمان دریافت گوشی بسته بندی در مقابل خریدار باز می شود و ثبت در سامانه همتا انجام می گیرد. وی گفت: این روش فروش گوشی از هفته جاری آغاز شده و توسط نمایندگان فروش در پاساژهای چارسو و علاءالدین در حال انجام است و بر اساس آخرین خبر این واگذاری ها به اتمام رسیده است!

 
کد مطلب : ۲۷۰۴۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما