۰
در نامه حوزه علمیه قم به رییس قوه قضاییه مطرح شد:

وقت می خرند تا تلگرام با بلاکچین به نقطه فرار برسد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
وقت می خرند تا تلگرام با بلاکچین به نقطه فرار برسد
در این نامه آمده  است: وضعیت بغرنج و اسف بار حاکم بر فضای مجازی، و وابستگی کشور در این حوزه بسیار مهم و راهبردی، زمینه ساز تشدید جنگ رسانه ای و افزایش فشارها و مشکلات اقتصادی بر ملت ایران شده است، و به نظر می رسد در صورت عدم اقدام مناسب، مخاطرات جدی تری نیز فراروی کشور قرار خواهد گرفت. به رغم وجود ظرفیت ها و توانمندی های چشم گیر داخلی، و با وجود گذشت حدود هفت سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی با اهداف روشن ابلاغی از سوی رهبری معظم انقلاب، متأسفانه امروز فضای مجازی از عقب مانده ترین و وابسته ترین عرصه های کشور است.

در این نامه آمده است: از مهم ترین عرصه های فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها است. با وجود قابلیت های مهم داخلی و به رغم راه اندازی شبکه پیام رسان داخلی قبل از فراگیری شبکه های خارجی، جریان حاکم بر وزارت ارتباطات ـ در سایه انفعال دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ـ با بی اعتنایی به ظرفیت داخلی، و متقابلا، فراهم سازی آزادی عمل برای پیام رسان های خارجی، بلکه حمایت مؤثر از برخی از آنها، با نقض قوانین نظام اسلامی، کشور را به جولانگاه شبکه های خارجی و مخالف نظام تبدیل کرده است. از مهم ترین این شبکه ها، تلگرام و اینستاگرام هستند که زمینه های شکل گیری و بروز آسیب های متعدد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را رقم زده اند. از جمله آسیب ها، می توان به دسترسی دشمنان به داده های عظیم (Big Data) اشاره کرد. 

در این نامه ادعا شده است: با پی گیری های به عمل آمده و تحقیقات میدانی انجام شده، بدست آمد: شبکه های پیام رسان ایرانی ظرفیت تأمین نیازهای داخلی را دارند؛ اما برخی از دست اندرکاران، با عدم ارایه امکانات لازم به آنها، از جمله امکاناتی که دراختیار تلگرام طلایی و هاتگرام گذاشته شده، درصدد ناتوانمند نشان دادن آنها در پاسخ گویی به نیازهای داخلی هستند. 

با توجه به برخی شواهد و اخبار، به نظر می رسد تلاش عده ای بر آن است تا با خرید زمان و تمدید مهلت فعالیت دو پوسته تلگرامی، عضویت اکثریت مردم در این شبکه باقی باشد تا تلگرام به نقطه فرار (از طریق فناوری بلاک چین) برسد؛ نقطه فرار به معنای بسیار سخت شدن مسدود سازی است. 
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۰۵۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما