۰
مدیر پارک علم و فناوری مدرس عنوان کرد:

استقبال از شرکت‎های دانش بنیان حوزه هنر و علوم انسانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲
استقبال از شرکت‎های دانش بنیان حوزه هنر و علوم انسانی
پارک‎های علم و فناوری محیط هایی مناسب برای استقرار شرکت‎های فناور کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و دانشگاه ها به فعالیت های فناوری اشتغال دارند.

مهم ترین فعالیت‎های پارک‎های علم و فناوری شامل بازارسنجی، ایده‎پردازی، پژوهش علمی، طراحی مهندسی، نمونه سازی، طراحی صنعتی، استانداردسازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، تجاری سازی، فروش و پشتیبانی های بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه تولید صنعتی همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی است.

اکنون 190 مرکز رشد و 43 پارک علم و فناوری در سراسر کشور وجود دارد و در این پارک ها 4400 شرکت مستقر و از این تعداد 3700 شرکت دانش بنیان بوده، همچنین 4 هزار و 716 واحد فناور در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد مستقر هستند.

مسعود ابراهیمی رییس پارک علم و فناوری مدرس گفت: پارک مدرس حدودا از سال 81 تاسیس شده ولی به دلیل کم بودن بودجه‏‎های پارک زیاد فعال نبوده و حدود 20 شرکت در پارک داریم که نیمی از آنها دانش بنیان شده‎اند و بقیه واحد فناور هستند. 

وی افزود: افزون بر این، ماموریت دانشگاه تربیت مدرس از بدو تاسیس در سال 1360 تربیت استاد بود و به همین دلیل از حوزه کسب و کار و شرکت داری فاصله گرفته است. 

وی اضافه کرد: ولی امروز این ماموریت را دانشگاه‎های دیگر هم انجام می‎دهند و در مقطع دکترا همه دانشگاه ها دانشجو دارند، بنابراین با توجه به حضور دیگر دانشگاه‎ها این فضا برای دانشگاه به عنوان یک ماموریت وجود ندارد و مجموعه دانشگاه به این جمع بندی رسیده اند که باید به سمت کارافرینی و کارهای جوابگویی صنعت و جامعه پیش بروند.

ابراهیمی ادامه داد: ما برای توسعه پارک قصد داریم به بودجه‎های دولتی و بودجه دانشگاه وابسته نباشیم و برای سرمایه‎گذاری هم در زیرساخت‎های پارک و هم در شرکت‎هایی که در مجموعه پارک حضور دارند از بخش خصوصی کمک بگیریم.

 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۰۵۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما