۰
در بیانیه خانه صنعت و معدن تاکید شد:

پیمان سپاری ارزی، تجربه ناموفق سال های دور است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۲۹
پیمان سپاری ارزی، تجربه ناموفق سال های دور است
آیتی‌من - تعدادی از صنعتگران در این بیانیه با توجه به شرایط موجود پیشنهاداتی ارایه کرده‎اند که به شرح ذیل است:

۱- درک صحیح از شرایط فعلی، پیش بینی منطقی و عالمانه از روند پیش رو، اتخاذ تصمیمات بنیادین به نحوی که نه تنها خودتحریمی‎ها فعلی ملغی شود بلکه در نهایت منجر به تحقق منافع ملی، ایجاد  آرامش و ثبات در اقتصاد و  بازگرداندن ارزش پول ملی شود.

۲- با عنایت به ایجاد تقاضای عمومی در تمامی بخش‎های اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی کشور مبنی بر اصلاح ساختار نظام بانکی و پولی و آسیب‎های جبران ناپذیر وارده بر گستره تولید این تشکل خواستار اصلاح این نظام و خروج از بنگاه داری و پرداختن به وظیفه اصلی سیستم پولی و بانکی است.

۳- خانه صنعت بر اجرای هر چه دقیق‎تر قوانین مصوب در مراکز قانون‎گذاری کشور تاکید کرد و خواستار اجرای صریح و بی‎قید و شرط این مقررات است.

۴- احترام و تمکین به کلیه قوانین و مقررات را وظیفه ذاتی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی دانسته و اجرای گزینشی و تفسیر به مطلوب این قوانین و مقررات را بی‎احترامی به قانون و قانون گذار می‎دانیم و خواستار اجرای صریح و بی‎قید و شرط مصوبه بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات بانکی توسط کلیه بانک‎ها هستیم.

۵- ما راه اساسی برون رفت از چالش‎های مدیریتی ایجاد شده کنونی کشور را اعتماد   به بخش خصوصی واقعی در واگذاری‎ها می‎دانیم و این تشکل آماده همکاری همه جانبه با وزارتخانه‎های اقتصادی، سازمان خصوصی سازی و دستگاه‎های نظارتی در این زمینه است.

۶- این تشکل و تشکل‎های تخصصی معدنی عضو آن،  مزیت اصلی و اقتصادی کشور را در حوزه‎های معدنی شناسایی کرده و خواستار توجه ویژه و تسریع و تسهیل در بهره‎برداری هر چه بهتر از این سرمایه  است.

۷-  قیمت مواد اولیه از جمله محصولات پتروشیمی‎ها در بورس افزایش زیادی داشته در حالیکه هزینه‎های تولید صنایع پتروشیمی در این حد افزایش پیدا نکرده است که این موضوع خود عامل گرانی صنایع پایین دستی و وابسته شده است. 

۸-  پیمان سپاری ارزی با هر نام جدیدی هم که باشد تجربه ناموفق سال‎های دور است که مشکلات فراوانی برای صادرکنندگان به وجود آورده است که باید کنارگذاشته شده و تدابیر و مشوق های کارآمدتری برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به کار بسته شود.
 
۹- در پایان اعلام می‎داریم خانه صنعت، معدن و تجارت آماده همکاری و همفکری همه جانبه با سایر نهادهای مدنی است.

 
کد مطلب : ۲۷۰۵۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين