۰

بانک ها ملزم به ارایه رمز یک بار مصرف شدند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۷
بانک ها ملزم به ارایه رمز یک بار مصرف شدند
مصطفی نوروزی گفت: در راستای جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب از ابتدای آذر ماه سال جاری کلیه بانک ها و موسسات مالی ملزم به ارایه سرویس رمز دوم یکبار مصرف شدند.


این مقام انتظامی گفت: شهروندان در هنگام عملیات بانکی خود اگر بانک یا موسسه ای از ارایه این سرویس خودداری کند و برداشت غیر مجازی از حساب شهروندان اتفاق بیفتد بانک مربوطه می بایست نسبت به جبران خسارت وارده به مشتریان اقدام کند.

نوروزی در ادامه گفت: شهروندان برای بهره مندی از این سرویس ارزشمند می توانند با مراجعه به بانک یا موسسه ای که در آن حساب دارند درخواست فعال سازی رمز یکبار مصرف کنند. وی ادامه داد: این سرویس در برخی از بانک ها با استفاده از دستگاه های سخت افزاری یا توکن otp و یا نرم افزار های کاربردی موبایل پایه و برخی دیگر در قالب استفاده از سامانه ussd و یا ارسال پیامک پشتیبانی می شود.

این مقام انتظامی گفت: با راه اندازی این سرویس شهروندان می توانند در هر نوبت خرید اینترنتی از رمز یک بار مصرف که صرفا برای یک تراکنش و با مدت زمان کوتاه فعال و دارای اعتبار است استفاده کنند و از دسترسی مجرمان و هکر ها به رمز حساب های بانکی خود جلوگیری کنند و از حضوری امن و بی خطر در حوزه بانکداری الکترونیکی در فضای وب بهره مند شوند.

 
مرجع : پلیس فتا
کد مطلب : ۲۷۰۶۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما