۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تلگرام طلایی را یک نهاد امنیتی راه اندازی کرده است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۴
تلگرام طلایی را یک نهاد امنیتی راه اندازی کرده است
مجتبی ذوالنور درباره چرایی عدم موفقیت در فیلترینگ تلگرام و کوچ مردم به پیام رسان های داخلی گفت: مسیر فیلترینگ از نقطه صحیحی آغاز شد و همه چیز به درستی در حال طی شدن بود ولی در میانه راه، ناگهان یک مانع از فرعی آمد و راه را بست که همان هاتگرام و طلاگرام بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: این امر برخاسته از خواست دولت بود؛ آنها مردم را با ایجاد دلنگرانی درباره حفظ اطلاعات شخصی شان می ترساندند تا جلوی کوچ کاربران به پیام رسان های داخلی را بگیرند؛ اینگونه جلوه می دادند که پیام رسان داخلی امین مردم نیست و آتو می گیرد ولی گویی آژانس امنیت ملی آمریکا که تمام این اطلاعات را ذخیره می کند، امین مردم است! 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آیا اکنون که هاتگرام و طلاگرام از سوی یک دستگاه امنیتی در داخل کشور راه اندازی شده و کاربران از طریق این دو وارد تلگرام می شوند و به طور طبیعی یک نسخه از اطلاعات آنها در داخل ذخیره می شود، دیگر آن نگرانی درباره حفظ اطلاعات مردم وجود ندارد؟

وی با بیان اینکه تلگرام چه هاتگرام باشد یا طلاگرام، تلگرام است؛ ادامه داد: این دو، راه رسیدن به تلگرام هستند؛ خودشان پیام رسان نیستند بلکه فیلترشکنی هستند برای رسیدن به تلگرام و بنابراین باز هم عیوب تلگرام سر جایش است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: هاتگرام و طلاگرام به عنوان دو اَبَر فیلترشکن هستند که کاربران از طریق آنها به تلگرام دسترسی پیدا می کنند؛ لذا وقتی دولت این دسترسی گسترده را ایجاد کرد، جلوی کوچ مردم به پیام رسان های داخلی گرفته شد.

وی افزود: با وجود این، در همان موج اول حدود 10 میلیون کوچ به پیام رسان های داخلی ثبت شد که کم نبود ولی به دلیل آنکه پهنای باند را برای آنها افزایش ندادند و سرویس دهی نکردند و از سوی دیگر در بحث امنیت اطلاعات کاربران فضای روانی درست کردند، این کوچ به کمال اتفاق نیفتاد.

 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۰۶۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما