۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اگر همکاری کنند گوشی ارزان می شود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸
اگر همکاری کنند گوشی ارزان می شود
آیتی‌من - محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از کاربران اینستاگرام درباره وعده ارزانی گوشی گفت: بعد از جلسه ۵ شنبه با وزیر صنعت، عرض کرده بودم که اگر گوشی‎ها ترخیص شود و مشکلات واردات حل شود، گوشی ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان می شود.

وی با بیان افت ۲۰ درصدی قیمت گوشی با توجه به کاهش نرخ ارز که در اخبار ذکر شده است، ادامه داد: از آخرین وضعیت قیمت گوشی مطلع نیستم و ترخیص گوشی‎های توقیفی، ثبت سفارش گوشی جدید یا تخصیص ارز برای واردات، هیچ کدام در حیطه مسوولیت یا اختیار وزارت ارتباطات نیست و پیگیری بنده و ارایه گزارش به مردم به خاطر مسوولیتی است که در موضوع مبارزه با قاچاق داشته‎ام.

وزیر ارتباطات گفت: اگر دستگاه‎های مسوول همکاری کنند، کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوشی کار سختی نیست.

 ادعای آغاز سقوط آزاد قیمت موبایل
از سوی دیگر رییس کمیته ارتباطات مجلس، از توافق وزارت صنعت و ارتباطات برای واردات تلفن همراه خبر داد.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان برخی مشکلات در واردات گوشی تلفن همراه، گفت: شرکت‎هایی که قبلا تلفن همراه با ارز دولتی وارد کرده و پرونده داشته‎اند مجاز به واردات نبودند و برخی شرکت‎هایی که سال 97 تاسیس شده بودند براساس بخشنامه‎های وزارت صنعت اجازه واردات گوشی تلفن همراه را نداشتند.

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارتخانه‎های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات نشستی برای بررسی واردات گوشی‎های تلفن همراه برگزار کردند که بر اساس نتیجه این نشست به شرکت‎های فوق الذکر اجازه واردات گوشی داده شد.

وی با بیان تاثیر واردات بر قیمت گوشی، ادامه داد: با افزایش واردات، قیمت گوشی در بازار کاهش یافته و سیر نزولی می یابد.

بر اساس این گزارش در چارچوب سیاست های ارزی در سه ماه ابتدای سال بسیاری از واردکنندگان گوشی تلفن همراه با ارز 4200 تومان اقدام به واردات گوشی کرده بودند که پس از افزایش قیمت این محصول انتقاداتی نسبت به تخصیص ارز برای واردات این کالا شکل گرفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش برای واردات گوشی تلفن همراه را متوقف کرد.



در همین راستا محمد جواد آذری جهرمی در جریان بازدید رییس مجلس از پیشرفت های دولت الکترونیکی انتقاداتی نسبت به ممنوعیت ثبت سفارش گوشی تلفن همراه مطرح و از ارسال نامه‎ای به رییس جمهور در این خصوص خبر داد.

 گوشی ارزان نشد
اما در حالی که وزیر ارتباطات و رییس کمیته ارتباطات مجلس اعلام کرده اند که قیمت گوشی ریزش کرده و با کاهش قیمت موبایل روبه‎رو هستیم، رییس اتحادیه دستگاه‎های مخابراتی اعلام کرد علیرغم وعده وزیر ارتباطات، کاهش قیمت گوشی در بازار ملموس نیست.

مهدی محبی افزود: با وجود اینکه وزیر ارتباطات قول داده بود که به زودی قیمت‎ها کاهش خواهد یافت، اما تا این لحظه هیچ گوشی تلفن همراهی در بازار توزیع نشده است.

وی گفت: کاهش قیمت دلار در بازار هم نتوانسته به مقدار کافی قیمت‎ها را پایین بیاورد و وزارت ارتباطات هر چه زودتر باید تدبیری کند.

این در حالیست که وزیر ارتباطات گفته بود که به زودی قیمت‎ها کاهش پیدا خواهد کرد.
محمد جواد آذری جهرمی اخیرا با بیان اینکه امروز با این واقعیت روبه‎رو هستیم که نرخ ارز قدرت خرید مردم را کاهش داده است، گفته بود: این امر البته فرصت مناسبی برای شرکت‎های تولید داخل هست که بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و البته حمایت دولت که از جنس رفع موانع تولید خواهد بود می‎تواند در این مسیر کمک باشد چرا که حمایت بی قید و شرط دولت معنی ندارد و باید متناسب با تضمین کیفیت بسته‎های حمایتی تعریف شود که قرار شد این موضوع در طرح مشترک دو وزارتخانه بررسی شود.

وی با بیان با هماهنگی همه دستگاه‎های دخیل در تنظیم بازار از جمله قوه قضاییه و دادستانی کل کشور، وزارت اطلاعات، وزارت صنعت، وزارت دادگستری، وزارت ارتباطات، سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی، بخش مهمی از مشکلات مردم برطرف شود گفته بود: البته بخش زیادی از این تلاطمات بازار، ناشی از تلاطمات ارزی بود و بخشی دیگر بدلیل کمبود عرضه ایجاد شد که امیدواریم با تدبیر، این حباب ایجاد شده از میان برود.

 
کد مطلب : ۲۷۰۷۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين