۰

مسیر ریلی قم تا مشهد، تحت پوشش نسل 4 اینترنت قرار می گیرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
مسیر ریلی قم تا مشهد، تحت پوشش نسل 4 اینترنت قرار می گیرد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم امضای تفاهم نامه تکمیل پوشش نسل 4 تلفن همراه بین همراه اول و شرکت راه آهن با بیان این که پوشش مسیر ریلی یک تکلیف برای وزارت ارتباطات است، گفت: در فاز نخست از حرم تا حرم (قم تا مشهد) و از قم تا تهران با هزار کیلومتر مسیر ریلی انتخاب شده و پوشش داده می شود و در یک برنامه اجرایی که امروز تبادل می شود، در طول یک سال آینده کل این مسیر پوشش داده شده و در داخل قطار نیز خدمات وای فای ارائه می شود.

وی با بیان اینکه شرکت راه آهن در سال های اخیر در کنار ریل ها اقدام به توسعه فیبرهای نوری کرده است، افزود: بر اساس ماده 67 برنامه توسعه کشور تفاهمی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و راه آهن برای استفاده از این شبکه فیبرهای نوری در مسیر ترانزیت و توسعه شبکه ملی، منعقد شده است.

آذری جهرمی با بیان این که در پایش ها مشخص شده که 60 درصد خطوط ریلی کشور تحت پوشش نسل دوم همراه است گفت: همچنین 38 درصد این خطوط به نسل سوم مجهز هستند که این عدد قابل قبولی نبود و به همین دلیل از اپراتورها برای توسعه و تکمیل پوشش اینترنت  تلفن همراه در ایستگاه ها و طول مسیر راه آهن دعوت شد.

وی به مطالعاتی که برای به دست آوردن مدل اقتصادی انجام شده پرداخت و افزود: در نهایت همراه اول برای این کار پیشگام شد و در کنار مشترکین خود ماند و با وجود اینکه در ابتدا، این سرمایه گذاری برای آنها سوددهی ندارد اما ما امیدواریم در آینده با افزایش مسافران در خطوط ریلی به سود آوری مناسبی برسد.

در این تفاهم نامه که به مدت 15 ماه اعتبار دارد، شرکت همراه اول متعهد شده است که پوشش دسترسی به سرویس های اینترنتی نسل چهارم در سه مسیر ریلی تهران به مشهد، زنجان و قم را تکمیل کند.

همچنین شرکت راه آهن نیز با امضای این تفاهم نامه متعهد شد که اپراتورهای معرفی شده به صورت انحصاری فروش عمده اینترنت را در مسیرهای مذکور در اختیار داشته باشند و این اپراتورها مجاز به تامین پهنای باند مشترکین همراه اول هستند.
 
مرجع : ارتباطات سیار
کد مطلب : ۲۷۰۷۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما