۰

احتمال وجود دوربین 48 مگاپیکسلی روی گوشی جدید شیائومی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
احتمال وجود دوربین 48 مگاپیکسلی روی گوشی جدید شیائومی
 
 لین بین، رییس شیائومی، گفته است که شیائومی قصد دارد در زمینه سنسورهای دوربین به عنوان یک شرکت پیشتاز حرکت کند و به همین منظور به دنبال دستیابی به یک سنسور 48 مگاپیکسلی هستیم که کماکان هیچ یک از شرکت های مطرح جهان به آن دسترسی پیدا نکرده اند. این امکان به زودی برای ما فراهم خواهد شد و از این دوربین روی گوشی بعدی خود استفاده خواهیم کرد.

به نوشته اندرویید آتوریتی، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد این قابلیت و مطالب مخصوص به این سنسورها منتشر نشده است ولی شاید بتوان با قطعیت گفت که گوشی جدید شیائومی حتما بیش از یک سنسور خواهد داشت.

جالب توجه است که لین اذعان داشت که از این گوشی به مدت چند هفته استفاده کرده است و اعلام کرد که این گوشی در ماه ژانویه به بازار عرضه خواهد شد و به احتمال زیاد در همایش CES 2019 در رابطه با این گوشی صحبت خواهد شد.

جدای از تاریخ دقیق عرضه این گوشی، سوال دیگری هم پیش می آید و آن این که گوشی جدید شیائومی از چه سنسوری استفاده خواهد کرد.

بر اساس نظر تحلیلگران، احتمالا از سنسور سونی IMX586 و یا سامسونگ ISOCELL Bright GM1 استفاده خواهد شد.

جدیدترین سنسورهای سونی و سامسونگ از نظر سایز بسیار ریز و فقط 8 دهم میکرومتر هستند و می توانند چهار پیکسل را در یک پیکسل ادغام کنند تا حساسیت نور پیکسل های 1.6 میکرومتری را شبیه سازی کنند.

سنسورهای سونی و سامسونگ به خاطر حساسیت بالا می توانند به زوم دیجیتال 4x برسند و یک شات عالی 12 مگاپیکسلی بگیرند.

سونی تأیید کرد که IMX586 از قابلیت حرکت آهسته عالی 960 فریم بر ثانیه پشتیبانی نخواهد کرد. البته این شرکت اعلام کرد که ممکن است به راهی برسد که تا قابلیت حرکت آهسته را بدون نیاز به DRAM سریع در سنسور فعال کند.
 
مرجع : ايتنا
کد مطلب : ۲۷۰۸۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما