۰

گوگل یک میلیارد دلار در نیویورک سرمایه گذاری می کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷
گوگل یک میلیارد دلار در نیویورک سرمایه گذاری می کند

به گزارش سایت TechSpot، گوگل هم اکنون حدود ۷ هزار کارمند در دفاتر خود دارد، ولی با تصمیم و سرمایه گذاری جدیدش روی زیرساخت های لازم قصد دارد نیروی کاری اش را به دو برابر افزایش دهد. 

این حرکت گوگل، در راستای حرکت شرکت هایی چون آمازون و اپل است که در خارج از ایالت دفتر مرکزی خود در کالیفرنیا، اقدام به تاسیس شعبه کرده اند. اپل در ایالت تگزاس و آمازون در ایالت های نیویورک و ویرجینیا، شعبه هایی جدید راه اندازی می کنند. شرکت اپل هم در آستین در ایالت تگزاس شعبه ای دیگر تاسیس می کند، که 5 هزار فرصت شغلی را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است که شمال شرقی ایالات متحده آمریکا با توجه به طبقه جویای کار با تحصیلات عالی از نیویورک و بوستون، مکان خوبی برای فعالیت این شرکت ها محسوب می شود.

گوگل روز دوشنبه اعلام کرد که یک میلیارد دلار برای ایجاد پردیس جدید خود در نیویورک سرمایه گذاری خواهد کرد. به نظر می رسد که این طرح توسعه برای ایجاد یک پایگاه به مسافت 158 هزار مترمربع است. این پروژه تا ۱۰ سال آینده حدود ۷ هزار شغل جدید در این شرکت ایجاد خواهد کرد.

این دفتر جدید قرار است در خیابان هادسون منطقه منهتن ساخته شود و به مقر اصلی سازمان تجارت جهانی (Global Business Organization) در نیویورک تبدیل خواهد شد. علاوه بر این دفتری نیز در خیابان واشنگتون محله وست ویلیج ساخته خواهد شد.

روث پاروت، نایب رییس گوگل در پستی در وبلاگش نوشت: دو دهه پیش وارد نیویورک شدیم و نخستین دفترمان را در خارج از کالیفرنیا ساختیم. 

گوگل سال 2010 مقری در منطقه چلسی منهتن خریداری کرد و مقر کنونی شرکت مذکور در نیویورک، همین دفتر محسوب می شود. چندی پیش این شرکت مدعی شده بود که قصد دارد با سرمایه گذاری 2.4 میلیارد دلاری خود در همین منطقه ساخت و ساز به راه اندازد و مقر خود را بزرگتر از پیش کند.

این شرکت همچنین سعی دارد تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به مقر خیابان هادسون انتقال یابد و سال ۲۰۲۲ نیز زمان افتتاح دفتر خیابان واشنگتن خواهد بود. البته فعالیت گوگل فقط به این جا منتهی نمی شود. گوگل در کالیفرنیا هم در حال ایجاد یک شعبه دیگر در سان خوزه است. این شرکت در سال جاری میلادی، مراکز داده هم در شهرهایی چون دیترویت، بولدر، و لس آنجلس راه انداخت.

فیس بوک هم که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است، شعبه ای در نیویورک دارد که 2 هزار نفر از کارکنان این شرکت در آنجا مشغول به کار هستند. گوگل ابراز امیدواری کرده در دو سال آینده بتواند دفتر خود در نیویورک را راه اندازی کند. 

 
مرجع : TechSpot
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۰۸۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما