۰

فروش غیرقانونی فیلم های ایرانی به نت فلیکس و یوتیوب

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۸
فروش غیرقانونی فیلم های ایرانی به نت فلیکس و یوتیوب

مرتضی شایسته (سخنگوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل) با بیان اینکه «واگذاری بسیاری از فیلم‌های ایرانی به یوتیوب و نت فلیکس غیرقانونی است» گفت: در پی پیگیری چند تن از تهیه‌کنندگان جوان و گزارش آنها به هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل، متوجه شدیم که بیش از 3 سال است که جمعی با واگذاری غیرقانونی فیلم‌های سینمایی و ویدیویی ایرانی برای نمایش در یوتیوب حقوق تهیه‌کنندگان و صاحبان فیلم‌های سینمایی را تضییع و از بی‌اطلاعی این همکاران سوءاستفاده می‌کنند.

این جماعت از بی‌اطلاعی برخی تهیه‌کنندگان سینمای ایران سوء‌استفاده کرده و فیلم‌ها را در یوتیوب عرضه و حق‌السهم نمایش را دریافت و از پرداخت به تهیه‌کننده خود‌داری می‌کنند.

شایسته افزود: در این زمینه یک موسسه ویدیویی بیشترین خسارت را به تهیه‌کنندگان طرف قرارداد وارد ساخته است. برخی افراد از قراردادهای خرید حقوق D.V.D سوءاستفاده کرده و در بعضی موارد فیلم‌ها را به شبکه نمایش ویدیو درخواستی فروخته و در اغلب موارد نیز فیلم را به عنوان صاحب فیلم و با خیانت در امانت به یوتیوب واگذار کرده است.

وی ادامه داد: یوتیوب نیز درآمد ناشی از نمایش فیلم‌ها را به این افراد که خود را صاحب فیلم و یا نماینده صاحب فیلم عنوان کرده‌اند پرداخت می‌کرد. در نتیجه حقوق تهیه‌کنندگان توسط این موسسه ویدیویی و در برخی موارد نیز افراد دیگر به یغما می‌رفت.

سخنگوی انجمن اضافه کرد: هیات مدیره انجمن ضمن بررسی ابعاد کامل موضوع، مقرر داشت که اسامی فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان استخراج و سپس در صورت ندادن حقوق آنها، از این موسسه و دیگر افراد شکایت بشود. ضمناً تهیه‌کنندگان و مالکان فیلم می‌توانند مدارک لازم را به دبیر خانه انجمن تهیه‌کنندگان مستقل واقع در خانه سینما خیابان وصال ارائه کنند تا توسط وکیل انجمن اقدامات قانونی صورت گیرد.
 
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۲۷۰۸۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما