۰

والمارت مشتریانش را شنود می کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵
والمارت مشتریانش را شنود می کند

آیتی‌من - بر اساس حق اختراع تازه ثبت شده والمارت، سیستم جدیدی در این فروشگاه های زنجیره ای نصب خواهد شد که صدای مشتریان و فروشندگان را ضبط و حتی آنها را تحلیل می کند. در واقع این فناوری سیستمی نظارتی به شمار می رود و افراد را شنود می کند.

برای مثال، این سیستم شنیداری قادر است صدای کیسه های خرید یا بوق صندوق ها را ضبط کند. البته والمارت مدعی شده که این فناوری راه حلی برای جلوگیری از دزدی است، اما این موضوع انتقاد بسیاری را به همراه داشته و می توان پیش بینی کرد که با نصب این فناوری در فروشگاه های والمارت، محبوبیت آنها را کاهش خواهد داد. این سیستم به گونه ای کار می کند که تعداد آیتم های تگ شده با رسید فروش را سریعا بررسی می کند و در صورت مغایرت به اطلاع حراست می رساند.

البته این تنها کار سیستم یاد شده نیست، چراکه مسوولین نظارتی فروشگاه ها می توانند با این ابزار، عملکرد فروشندگان یا نوع برخوردشان با یکدیگر را تحت نظر قرار دهند. به نوعی تمام دیالوگ های برقرار شده بین دو طرف، ضبط و بررسی خواهد شد.

در بخشی از پتنت مذکور به این موضوع اشاره شده است که در صورت اینکه فروشنده برخورد مناسب با مشتری را نداشته باشد، به وی تذکر داده می شود و دیگر نمی تواند برخورد نامناسبش را توجیه کند، زیرا تمامی محتوای صوتی آنها در سیستم ضبط شده و موجود است. 

البته این اولین باری نیست که فروشگاه های بزرگ سراغ چنین سیستمی می روند، چندی پیش همین شرکت پتنتی در رابطه با چرخ های خرید متصل به اینترنت ثبت کرده بود که اطلاعات بیومتریک مشریان را اندازه گیری می کرد.

  نبرد با آمازون با انواع فناوری ها
والمارت سومین خرده فروش برتر اینترنتی در سال ۲۰۱۷ شناخته شده و همیشه در تلاش است تا با کمک فناوری ها، خرید را برای مردم و خودش راحت تر کند. سال گذشته این فروشگاه زنجیره ای در حال اجرای آزمایشی برنامه ای بود که طی آن، کارکنان فروشگاه های والمارت می توانند انتخاب کنند که به ازای دریافت پول بیشتر، سفارش های آنلاین را به مشتریان تحویل دهند. 

والمارت قصد دارد مسیر دیجیتالی شدن را با سرعت بیشتری طی کند تا با این کار به رقیب بزرگتری برای آمازون در خرده فروشی آنلاین تبدیل شود. والمارت در این راستا حتی با مایکروسافت دست به یکی کرده است. 

حدود ۶ ماه پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد همکاری استراتژیکی را با والمارت شکل دهد و برخی از راه حل های مبتنی بر سرویس ابری خود را در اختیار این خرده فروشی عظیم قرار دهد. به کمک این توافق، مشتریان والمارت از این پس خرید آسان تری را تجربه خواهند کرد و مدت زمان آن نیز پنج سال اعلام شده است. 

البته در حال حاضر والمارت قبل از این نیز از برخی سرویس های مایکروسافت برای استفاده های حیاتی خود بهره می برد، اما از این پس سرویس های خارجی و اپلیکیشن های داخل سازمانی والمارت نیز از سوی مایکروسافت تامین خواهند شد. والمارت عقیده دارد که نوآوری های مایکروسافت می تواند در ارایه سرویس های خارج سازمانی این خرده فروشی، تاثیر چشمگیری داشته باشد.

طبق توافق مذکور، صدها اپلیکیشن مورد استفاده فعلی والمارت به زیرساخت های ابری مایکروسافت همانند آزور منتقل می شوند. در ادامه راه نیز مایکروسافت به خرده فروشی چند ملیتی عظیم کمک خواهد کرد تا با ارایه راه کارهای جدید و خلاقانه، روش آسان تری برای خرید کردن را نزد مشتریان خود عرضه کند. والمارت در نظر دارد به صورت چند مرحله ای سرویس های مایکروسافت ۳۶۵ را نیز برای کارمندان خود عرضه کند. چنین اقدامی موجب می شود تا پتانسیل بالای ابزارهای مدرن اداری مانند وان درایو و Workplace Analytics مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت به افزایش ارتباطات و همکاری میان بخش های گوناگون ختم می شود.

داگ مک میلان، مدیر اجرایی والمارت، اعتقاد دارد که مایکروسافت همکاری بسیار قوی برای این سازمان به شمار می رود. وی هم چنین اشاره می کند که استفاده از مزیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجب می شود شرکت تحت کنترل وی، هوشمند تر از گذشته فعالیت داشته باشد و روش های آسان تری را پیش روی مشتریان خود قرار دهد.

ساتیا نادلا نیز اعتقاد دارد که والمارت به عنوان یکی از پیشگامان عرصه خرده فروشی به شمار می رود که همانند بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر می تواند سرعت دیجیتالی شدن خود را به کمک سرویس های مایکروسافت مانند آزور و ۳۶۵ افزایش دهد.

والمارت بزرگ ترین فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها را در دنیا را دارد، شرکتی که در رتبه بندی فورچون جهانی ۵۰۰ در سال ۲۰۱۱ توانست رتبه نخست بزرگ ترین شرکت عمومی جهان را به دست آورد، در سال ۲۰۱۲، پس از شرکت های رویال داچ شل و اکسون موبیل، جزء سومین شرکت بزرگ جهان شناخته شد و در سال مالی ۲۰۱۳ هم توانست با درآمدی معادل ۴۶۹ میلیارد دلار، عنوان بزرگ ترین شرکت جهان بر پایه میزان درآمد را به دست آورد.

از دیگر ویژگی های والمارت این است که با بیش از 2 میلیون کارمند، بزرگ ترین کارفرمای خصوصی جهان به شمار می آید. در دهه ۱۹۸۰ بود که شبکه ماهواره ای شرکت تکمیل شد و تمام واحدهای عملیاتی از طریق مکالمه دو طرف و ارتباطات ویدیویی یک طرفه به یکدیگر متصل شدند. در سال ۱۹۸۸، تقریبا ۹۰ درصد فروشگاه ها به بارکدخوان مجهز شدند. در سال ۲۰۱۶ بود که به منظور حفظ میدان رقابت، شرکت تجارت الکترونیکی «جت دات کام» را خریداری کرد. سال گذشته نیز خبر فناوری پرداخت موبایلی جدید والمارت به نام «Me» منتشر شد.

 منابع: Verge و Engadget
مرجع : Engadget
کد مطلب : ۲۷۰۸۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما