۰

یک گوشی ساده ویندوزی با نام تجاری مایکروسافت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
یک گوشی ساده ویندوزی با نام تجاری مایکروسافت

آیتی‌من - مایکروسافت تا پیش از خرید نوکیا، نتوانست گوشی با برند خود راهی بازار کند؛ حتی این غول آمریکایی بعد از خرید نوکیا هم نتوانست موفقیتی در زمینه عرضه گوشی به بازار به دست آورد. 

این شرکت نرم افزاری چندین سال تلاش کرد تا با ساخت گوشی‎های لومیا سهمی از بازار موبایل دنیا به دست آورد اما هرگز موفق نشد.

با همه این‏ها مایکروسافت برای اینکه دستی هم در ساخت گوشی داشته باشد بسیار تلاش کرد؛ از شایعه ساخت گوشی سرفیس فون(Surfec Phone) گرفته تا سری گوشی‏ های لومیا یا گوشی‏ های انعطاف‏ پذیری که هرگز راهی بازار نشد.

حالا شایعه‎ای منتشر شده است مبنی بر اینکه مایکروسافت ظاهرا طی دوره‎ای قصد داشته گوشی غیرهوشمندی مبتنی بر ویندوزفون راهی بازار کند که این تصمیم هم عملی نشده و احتمالا جزو پروژه ‏های کنار گذاشته شده مایکروسافت بوده است.

گزارش‎ها حاکی است که مایکروسافت تلفن همراه ساده ای با نام تجاری مایکروسافت ساخته بود که زبان طراحی لومیا 550 و لومیا 950 را داشت. 

این دستگاه همراه با سیستم عاملی شبیه به ویندوزفون با کد رمز RM–1182 پس از تولید نمونه اولیه، عرصه رسمی اش لغو شد. در سال ۲۰۱۶ و پس از افشای اطلاعات این گوشی، نامش را  Microsoft Dumb Phone  گذاشتند.

وجود این گوشی قبل از عرضه رسمی آن فاش شد؛ اما هیچ کس نمی دانست مایکروسافت قصد داشت سیستم عامل آن را دست کاری کند تا ظاهرش شبیه ویندوزفون باشد. 

این گوشی ویژگی هایی همچون کاشی های زنده (ایز) داشت. 

افزون براین، ادغام حساب مایکروسافت نیز با آن ارائه می شد و به طور مستقیم به کاربر اجازه می داد اطلاعات حسابش ازجمله مخاطبان و ایمیل را با تلفن همگام سازی کند، درست همانند ویندوزفون.
 
کد مطلب : ۲۷۰۸۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما