۰

تلگرام و اینستاگرام باید تعطیل شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۷
تلگرام و اینستاگرام باید تعطیل شود

 احمد سالک در خصوص از میان رفتن حس رقابت بین پیام رسان های داخلی و خارجی با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام، اظهار کرد: مسئله‌ اصلی عبارت است از مدیریت بومی پیام‌رسان های داخلی و به این منظور باید از مدیریت پیام رسان های بیگانه خارج شویم. مسلما این هدف هزینه‌هایی را در پی خواهد داشت که از میان رفتن حس رقابت بین پیام رسان‌ها از این جمله است.

وی تصریح کرد: باید اساس پیام رسان‌های ایرانی تقویت شوند، تامین بودجه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله مواردی هستند که باید مورد برسی قرار گیرند، نکته دیگر این است که باید مهاجرت افراد را از تلگرام و اینستاگرام به پیام رسان های داخلی سوق دهیم و این مهاجرت نیازمند یک تشویق است یعنی اگر تشویقی انجام نشود کاری انجام نخواهد گرفت.

سالک ادامه داد: نکته سوم این است که پیام رسان های داخلی باید صاحب مقررات شوند تا تخلفی در آنان انجام نشود.

وی در خصوص موفق بودن یا نبودن فیلترینگ تلگرام اظهار کرد: این مسئله باید روزی انجام می‌شد و ما نمی توانیم با وجود فسادهایی که در تلگرام و پیام رسان های مشابه است تا آخر منتظر باشیم که «تلگرام باشد و ماهم باشیم» و باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد.

وی درخصوص فیلترینگ اینستاگرام، اظهار کرد: زمانی برای انجام این امر تعین شد. بنابر این بود که تا پایان آذر ماه ۹۷  فیلترینگ انجام شود، اما همچنان زمان دقیق فیلترینگ مشخص نیست.

این عضو کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بسته شدن تلگرام در دی ماه سال گذشته مداومت داشت امروز دچار مشکلات پیش آمده نبودیم، اما طی مصوبه هایی که صادر شده باید فیلترینگ با قوت انجام شود و امید است این مهاجرت به سمت پیام رسان‌های داخلی انجام شود.

 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۰۹۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما