۰

سرمایه گذاری انگلیس روی ریزروبات های کارگر

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۴
سرمایه گذاری انگلیس روی ریزروبات های کارگر

آیتی‌من - به گزارش گاردین، هدف دولت انگلیس، کمک به دانشگاه ها در ساخت چنین روبات هایی است که به انجام عملیات پرهزینه از نظر نیروی انسانی بپردازند. هدف دیگر این است که بدون کندن زمین، انجام تعمیرات در شبکه هایی مانند آبرسانی زیرجاده ها ممکن شود.

همچنین دولت لندن نیم نگاهی هم به ساخت نسخه هایی از ریزروبات های پرنده و زیردریایی دارد که برای انجام عملیات در مناطق صعب العبور یا با دسترسی سخت مانند لوله های نفت و گاز به کار می آیند.

کریس اسکیدمور، وزیر علوم بریتانیا اعلام کرد که این سرمایه گذاری در مجموع حدود 26.6 میلیون پوند خواهد بود که در 15 پروژه از جمله توسعه ریزروبات ها برای عملیات لوله های زیرزمینی هزینه خواهد شد.

پروژه ریزروبات ها برای لوله های زیر زمینی در دانشگاه شفیلد زیرنظر پروفسور کیریل هوروشنکوف انجام می شود و کمک 7.2 میلیون پوندی از دولت بریتانیا دریافت کرده است. در این پروژه استادانی از دانشگاه های بیرمینگام، بریستول و لیدز هم همکاری می کنند. در این پروژه قرار است روبات هایی به طول یک سانتی متر مجهز به حسگر و مسیریاب ساخته شود که قادر به یافتن ترک و شکستگی در لوله ها و ترمیم آنها باشند. این روبات ها بدون نیاز به کندن زمین، درون لوله ها حرکت می کنند و پیش بینی می شود فعال شدن آنها، سالانه 5 میلیارد پوند صرفه جویی به همراه داشته باشد.

از مبلغ اهدایی دولت، 19.4 میلیون پوند هم به تحقیقاتی برای استفاده از روباتیک در محیط های پرخطر اختصاص می یابد و مواردی همچون ساخت پهپاد برای کنترل لوله های نفت و استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص نیاز به تعمیر ماهواره ها در مدار زمین را در برمی گیرد.

اسکیدمور گفت: هم اکنون ما فقط می توانیم درباره دنیایی بدون نیاز به عملیات حفاری جاده ای که زندگی ما را دشوار می کنند، رویاپردازی کنیم. اما این روبات های تعمیرکار، دستاوردهای فناورانه ای خواهند بود که می تواند این رویا را در آینده به واقعیت تبدیل کند.

وی افزود: ارسال این روبات ها به درون شبکه ها، از ترافیک می کاهد و به کارگیری روبات ها در محیط های کاری امنیت کارگران را افزایش می دهد. این فناوری نو می تواند دنیایی را که در آن زندگی می کنیم، جای بهتری کند. متخصصان ما در دانشگاه های برتر بریتانیا کاملا برای توسعه این فناوری نوین تجهیز شده اند.

مبالغ اختصاص داده شده به این تحقیقات از منابع صندوق دولتی چالش استراتژی صنعتی تامین می شود و مرکز تحقیقات و نوآوری بریتانیا (UKRI) مسوول تخصیص این منابع است.

مارک والپورت، رییس مرکز UKRI گفت: پروژه هایی که اعلام شده اند نمایانگر نقش روبات ها و هوش مصنوعی در تحول فرایند های انجام امور پیچیده و دشوار، مثل مدیریت نیروگاه های بادی دوردست و سایت های هسته ای هستند. این پروژه ها همچنین پیشگامی نوآوران بریتانیایی را در توسعه این فناوری ها نشان می دهد که امنیت، کارایی و بهره وری را به شدت افزایش می دهند.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۰۹۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما