۰
مسوول کارگروه بازیابی اطلاعات اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران:

تنها مراکز دارای مجوز تعمیر مجاز به ارایه خدمات دیتا ریکاوری هستند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۵
تنها مراکز دارای مجوز تعمیر مجاز به ارایه خدمات دیتا ریکاوری هستند

بهزاد مبینی با بیان اینکه بازیابی اطلاعات حافظه موبایل و دوربین و تعمیر هاردهای اکسترنال و اینترنال کاری بسیار تخصصی است، افزود: تعمیر هاردهای مغناطیسی مانند جراحی قلب است، نه تنها نیاز به متخصصان خاص دارد، بلکه بعضا باید در شرایط وکیوم درب آنها باز و تعمیر شوند. همین طور باید از تجهیزات و آرشیو بزرگی از قطعات و یدکی انواع حافظه برخوردار باشند. به همین دلیل کاربران باید برای تعمیر هاردهای خود به خصوص اگر اطلاعات محرمانه و مهم دارند، همان ابتدا به مراکزی که دارای افراد متخصص و مجوز رسته تعمیر اتحادیه فناوران رایانه دارند، مراجعه کنند.

وی در مورد مشکلاتی که افراد غیر مجاز این خدمت برای کاربران ایجاد می کنند، گفت: زمان تعمیر حافظه، مانند زمان طلایی است که یک فرد مبتلا به سکته مغزی برای درمان دارد و کار مفید باید این زمان انجام شود. در غیر این‎صورت زندگی او با خطر مواجه می‎شود. در بازیابی اطلاعات دقیقا این مقایسه وجود دارد،  وقتی یک حافظه که اطلاعات آن نیاز به بازیابی دارد اگر در زمان اولیه توسط شخص بی‎تجربه روی آن کار شود، باعث می‎شود که شخص متخصص با دشواری بتواند آن را انجام دهد و بعضا ممکن است دیگر نتواند با کیفیت اولیه برای کاربران کار بازیابی را انجام دهد. 

مبینی اضافه کرد:  تنها واحدهای صنفی که دارای مجوز تعمیرات هستند، مجاز به انجام این خدمت بوده و افرادی که دارای مجوز فروش و سایر رسته‎های صنف فناوری اطلاعات هستند، نمی‎توانند اقدام به بازیابی اطلاعات کنند و از آنجایی که هنوز از سوی اتاق اصناف رسته مجزایی برای بازیابی اطلاعات در نظر گرفته نشده است، این فعالیت زیرمجموعه رسته تعمیرات محسوب می شود.

وی در مورد وجود افراد متخصص بازیابی اطلاعات در صنف رایانه، گفت: خوشبختانه متخصصان بسیار خوبی در این حوزه داریم که با هزینه بسیار مناسبی کار بازیابی اطلاعات را انجام می‎دهند، تا جایی که در برخی موارد از کشورهایی مانند چین و نروژ نیز مشتری دارند.

مبینی در مورد نرخنامه بازیابی اطلاعات گفت: این نرخنامه زمستان سال گذشته در کارگروه بازیابی اطلاعات اتحادیه فناوران رایانه تهیه شد و بر روی سایت انتشار پیدا کرد که کاربران می‎توانند با مراجعه به آن از نرخ‎ها آگاه شوند.

مسوول کارگروه بازیابی اطلاعات اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، همچنین به خریداران حافظه  توصیه کرد که هنگام تهیه انواع هارد دیسک، حتما به گارانتی آن توجه کنند که جزو گارانتی‎های معتبر که بر روی سایت اتحادیه منتشر شده‎اند، باشد.

مبینی افزود: در عین حال خریداران می‎توانند با استفاده از نرم‎افزارهای Crystal HDD و HDD sentinel از عمر و سلامت هارد خود مطلع شوند تا هارد بازیافتی یا تقلبی خریداری نکرده باشند.

 
مرجع : روابط عمومی اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران
کد مطلب : ۲۷۰۹۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما