۰
رییس کمیسیون افتا سازمان نصر تهران:

نرخ بیکاری در مشاغل امنیت اطلاعات صفر است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۶
نرخ بیکاری در مشاغل امنیت اطلاعات صفر است

رییس کمیسیون افتا سازمان نصر تهران در دومین نشست هم اندیشی انجمن رمز ایران با موضوع روش‎های تربیت و جذب نیروی انسانی درحوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) گفت: آمار و ارقام اقتصاد امنیت در جهان نشان می‎دهد تا سال 2021، هزینه ضرر اقتصادی ناشی از حملات سایبری، سالانه به 6 تریلیون دلار خواهد رسید.

بهناز آریا در جمع روسا و مدیران سازمان‎ها و متولیان حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: براساس همین آمار، ضرر اقتصادی ناشی از حملات سایبری در سال های اخیر، سه تریلیون دلار در سال برآورد شده است که تا شش سال آینده این هزینه دو برابر خواهد شد. این آمارها قطعا نمایانگر اهمیت آموزش و توانمندسازی مشاغل در حوزه افتاست.

آریا همچنین به تشریح آمار و ارقام اقتصاد امنیت در جهان پرداخت و چالش‏ های فعلی مشاغل و شرکت‎های حوزه افتا به ویژه در حوزه جذب منابع انسانی را برشمرد.

به گفته رییس کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان تهران، بسیاری از شرکت‎های حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، با معضل جذب نیروی انسانی متخصص روبه رو هستند و از سوی دیگر، متخصصان حوزه افتا هم برای یافتن شغل مورد تخصص خود مشکلات فراوان دارند.

آریا با بیان اینکه مهارت آموزی، کلید اشتغال در حوزه افتا  محسوب می‎شود، ادامه داد: بیش از نیمی از شرکت‎های حوزه امنیت، به طور متوسط ۶ ماه وقت صرف می‎کنند تا در این حوزه نیرو استخدام کنند. چرا که اغلب، دانش متقاضیان کار در حوزه امنیت مناسب نیاز فضای کسب و کار نیست.

او با تاکید بر ضرورت  آموزش و مهارت آموزی در حوزه افتا فارغ از تحصیلات دانشگاهی ادامه داد: کلید اصلی حرفه‎ای شدن در مشاغل حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، تنها آموزش و مهارت آموزی در هر دو حوزه مهارت‎های تکنیکال و هم مهارت‎های نرم است و تجربه نشان داده تنها تحصیلات دانشگاهی برای متقاضیان بازار کار این حوزه کافی نیست.

رییس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‎ای استان تهران اضافه کرد: با توجه به نیازمندی صنعت افتا به نیروی انسانی، مهارت آموزی در امنیت اطلاعات و ورود به این عرصه یکی از بهترین انتخاب‎ها برای اشتغال جوانان محسوب می‎شود که باید با توجه به مسیرهای شغلی امنیت و سه مقوله دانش، مهارت و نگرش یا رفتار، به درستی انتخاب شده و دنبال شود.

به گفته آریا، با کمبود نیروی متخصص در افتا و شکاف مهارتی موجود، نرخ بیکاری تا سال‎ها صفر باقی خواهد ماند و نیاز صنعت به نیروی این حوزه هر روز جدی‎تر از پیش خواهد شد.

دومین نشست هم اندیشی روش های تربیت و جذب نیروی انسانی در حوزه افتا از سوی انجمن رمز ایران با موضوع روش های تربیت و جذب نیروی انسانی درحوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) در سالن همایش های جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف با حضور محمدرضا عارف رییس انجمن رمز ایران، متولیان و چهره‎های بخش دولتی و خصوصی حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات برگزار شد.

 
کد مطلب : ۲۷۱۰۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما