۰
رییس جمهور خواستار اقدام وزارت ارتباطات شد

دفاتر خدمات ارتباطی متهم نخست در پیامک های تبلیغاتی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۱
دفاتر خدمات ارتباطی متهم نخست در پیامک های تبلیغاتی

آیتی‌من - حسن روحانی رییس جمهور در حالیکه صبح دیروز  نشستی با وزیر و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت، در بخشی از صحبت های خود به انتقاد صریح و محکم از پیامک های تبلیغاتی پرداخت.

وی با بیان اینکه حریم خصوصی را باید مراعات کنیم، گفت: کجای دنیا به این میزان پیامک های تبلیغاتی داریم؟ چرا وقت مردم را تلف می کنیم؟ شما در روز چند بار موبایل تان را بر می دارید و می بینید تبلیغات است؟

وی با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات باید جلوی این کار را بگیرد، تصریح کرد: هر کسی تبلیغ می خواهد باید خودش اعلام کند و بگوید من تبلیغات می خواهم؛ اما اگر کسی نخواست حق نداریم برای او بفرستیم.

روحانی افزود: جالب است شماره رندی برای برخی تبلیغات در نظر می گیرند اما وقتی به آنها گفته می شود این کار را انجام ندهید، سراغ سیم کارت های عادی می روند در حالیکه نباید گذاشت این قشر سواستفاده کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه می دانم این موارد تماما پول است و گذشتن از پول مانند جان نیست و بسیار سخت تر است، گفت: نباید بگذاریم وقت مردم هدر رود؛ در اروپا اصلا برای مردم پیامک تبلیغاتی ارسال نمی شود.

وی گفت: لذا با اعصاب مردم بازی نکنیم و آنها را مورد آزار قرار ندهیم که شرعا حرام است.

در واکنش به این سخنان رییس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی نوشت: «اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه های غیرقانونی سیم کارت تلفن همراه در اختیار ارسال کنندگان پیامک های مزاحم قرار می دهند: جریمه "لغو مجوز" بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ و از امروز اجرایی خواهد شد».

چندی پیش نیز وزیر ارتباطات گفته بود سه راه جدید برای مقابله با پیامک های تبلیغاتی درنظر گرفته شده که شامل ایجاد کانال تبلیغ ارزان، تشدید شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان و محدودیت در ارسال پیامک روزانه است.

 
کد مطلب : ۲۷۱۱۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما