کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کمیته فیلترینگ ضعیف شده است

خانه ملت , 7 بهمن 1397 ساعت 21:33

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه معتقد است باید تشکیلاتی نظیر این کمیته یا شورای عالی فضای مجازی به تصمیم گیری در حوزه فضای مجازی ورود کنند ولی فعلا قوه قضاییه این کار را انجام می دهد.



محمد کاظمی درباره متولی اصلی تصمیم گیری برای فیلترینگ در کشور گفت: شورای عالی فضای مجازی باید تصمیم بگیرد؛ البته کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای نیز در خصوص مصادیق می تواند ورود و رسیدگی و تصمیمی اتخاذ کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون برخی مواردی که مربوط به جرایم رایانه ای است پیش بینی شده که البته مسوول و متولی مشخصی ندارد اما به نظر من باید تشکیلاتی نظیر شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه باید ورود کنند.

وی گفت: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، مصادیق را مشخص و بر اساس آن حکم صادر می کند؛ فیلترینگ هم باید جزو این موارد باشد.

کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه فضای مجازی یک محیط جدید است؛ در بحث قانونگذاری آن موفق نبوده ایم و تکلیف روشن نیست؛ ضمن آنکه قانون به هر تشکیلاتی وظایفی داده است؛ به قوه قضاییه اختیاراتی واگذار شده، به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و شورای عالی فضای مجازی، اختیاراتی دیگر.

وی با بیان اینکه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای مدت هاست تشکیل جلسه نداده، اضافه کرد: در حال حاضر قوه قضاییه این تصمیم گیری ها را انجام می دهد.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه کمیته در موردهای اخیر فیلترینگ نقشی نداشته، گفت: این کمیته به واسطه حضور نمایندگان وزرا، مجلس و قوه قضاییه، کمیته پرکیفیت و پر و پیمانی است و در حالیکه باید همه کاره باشد عملا هیچ کاره شده است.

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه تاکید کرد: اگرچه این کمیته باید مسوول فیلترینگ در کشور باشد ولی ضعیف شده است. 

 


کد مطلب: 271144

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/271144/کمیته-فیلترینگ-ضعیف-شده

ITMen
  https://www.itmen.ir