۰

کمیته فیلترینگ ضعیف شده است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۳
کمیته فیلترینگ ضعیف شده است

محمد کاظمی درباره متولی اصلی تصمیم گیری برای فیلترینگ در کشور گفت: شورای عالی فضای مجازی باید تصمیم بگیرد؛ البته کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای نیز در خصوص مصادیق می تواند ورود و رسیدگی و تصمیمی اتخاذ کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون برخی مواردی که مربوط به جرایم رایانه ای است پیش بینی شده که البته مسوول و متولی مشخصی ندارد اما به نظر من باید تشکیلاتی نظیر شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه باید ورود کنند.

وی گفت: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، مصادیق را مشخص و بر اساس آن حکم صادر می کند؛ فیلترینگ هم باید جزو این موارد باشد.

کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه فضای مجازی یک محیط جدید است؛ در بحث قانونگذاری آن موفق نبوده ایم و تکلیف روشن نیست؛ ضمن آنکه قانون به هر تشکیلاتی وظایفی داده است؛ به قوه قضاییه اختیاراتی واگذار شده، به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و شورای عالی فضای مجازی، اختیاراتی دیگر.

وی با بیان اینکه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای مدت هاست تشکیل جلسه نداده، اضافه کرد: در حال حاضر قوه قضاییه این تصمیم گیری ها را انجام می دهد.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه کمیته در موردهای اخیر فیلترینگ نقشی نداشته، گفت: این کمیته به واسطه حضور نمایندگان وزرا، مجلس و قوه قضاییه، کمیته پرکیفیت و پر و پیمانی است و در حالیکه باید همه کاره باشد عملا هیچ کاره شده است.

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه تاکید کرد: اگرچه این کمیته باید مسوول فیلترینگ در کشور باشد ولی ضعیف شده است. 

 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۱۱۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين