۰

هنگ‌کنگ همه زندان‌هایش را هوشمند می‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
هنگ‌کنگ همه زندان‌هایش را هوشمند می‌کند

 آی‌تی‌من- به گزارش فیوچریزم، هنگ‌کنگ‌ برای هوشمندسازی زندان‌هایش قصد دارد از انواع و اقسام فناوری‌ها مثل روبات، ابزارهای پوشیدنی و حتی اینترنت چیزها (IoT) استفاده کند تا از این طریق 8 هزار و 300 زندانی را در کانون‌های اصلاح و تربیت خود به صورت هوشمند کنترل کند. کارشناسان معتقدند که هنگ کنگ قصد دارد با این کار،  زندان‌هایش را به خانه هوشمندی تبدیل کند که در آن زندانیان بیشتر تحت کنترل هستند و کمتر به یکدیگر آسیب می‌رسانند.

روز پنج شنبه گذشته، اداره خدمات اصلاحی هنگ‌کنگ از طرح خود برای توسعه سیستم زندان هوشمند رونمایی و اعلام کرد که اولین گام آزمایش چندین تکنولوژی در مقیاس کوچک است تا بعدا بتوان به صورت گسترده این طرح را در تمامی زندان‌های چین اجرایی کرد.

به گزارش «مورنینگ‌پست چین جنوبی»، یکی از این فناوری‌ها یک بازوی روباتیک است که زندانی‌های تازه‌ واردی را که حامل موارد قاچاقی چون مواد مخدر هستند، از روی نمونه‌های مدفوع آنها جداسازی و شناسایی می‌کند.

از دیگر فناوری‌های هوشمندی که قرار است در زندان‌های هنگ‌کنگ به کار رود، دستبند ردیابی است که شباهت زیادی به محصولات تناسب ‌اندام موجود در بازار دارد. این دستگاه پوشیدنی علایم حیاتی و محل نگهداری زندانیان را کنترل می‌کند و در صورت مشاهده مورد مشکوک، به مقامات زندان اطلاع می‌دهد. به عنوان مثال، در مواردی که زندانیان به یکدیگر آسیب وارد می‌کند، همین دستبند هوشمند می‌تواند جانشان را از خطر مرگ نجات دهد.

همچنین قرار است که زندان پیک‌ اوک به سیستم کنترل ویدیویی هوشمند مجهز شود و حدود ۱۲ دوربین مخصوص در این زندان نصب شود که این دوربین‌ها شامل عملکرد کنترل تحلیلی ویدیو هستند و می‌توانند به راحتی رفتارهای غیرمعمول همانند خودکشی را در میان زندانیان شناسایی کنند.

گفتنی است که دو زندانی در سال 2018 در زندان‌های هنگ کنگ دست به خودکشی زده‌اند و 48 نفر دیگر نیز به هم‌سلولی‌های خود آسیب رسانده‌اند و به نظر می‌رسد که کانون اصلاح و تربیت این شهر با هوشمندسازی این زندان‌ها به خوبی مي‌تواند با این چالش روبه‌رو شود.
 
مترجم : نسترن صائبی
کد مطلب : ۲۷۱۳۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما