۰
مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت:

برای واردات گوشی مسافری منعی وجود ندارد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳
برای واردات گوشی مسافری منعی وجود ندارد

آی‌تی‌من- محمد قبله درباره دلایل اختلال ایجاد شده در بازار گفت: از حدود یک هفته پیش سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی به یکدیگر وصل شد تا از این طریق هویت واقعی مسافران مشخص شود.

وی درباره شرایط رجیستری گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری افزود: رجیستری گوشی‌های همراه مسافری باید با پرداخت حقوق و عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام شود. بنابراین رجیستری تغییری نکرده و عملیات رجیستری همچنان در حال انجام است.

قبله درباره اختلال رخ داده در بازار گوشی تلفن همراه و انتشار شایعاتی درخصوص توقف رجیستری گوشی‌های مسافری تصریح کرد: وزارت صنعت به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار داد، زیرا عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزهای پایان سال فصل خرید گوشی است، به گمرک اعلام شد تا زمانی که عملیات ارتباط این دو سامانه (یعنی سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی) به شکل کامل اتفاق نیفتاده، وضعیت به روال سابق ادامه یابد.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیاده‌سازی عملیات از زمانی آغاز می‌شود که مشکلات در این بخش برطرف شده باشد، خاطرنشان کرد: پس از ثبت مشخصات گوشی در سامانه گمرک، این مشخصات به سامانه «همتا» (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) برای رجیستری اعلام می‌شود.

سیزدهم اسفندماه تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در حوالی بازارهای موبایل چارسو و علاءالدین اعتراض خود را درباره آنچه مشکل رجیستری گوشی خواندند، اعلام کردند که با حضور مسوولان متولی اتحادیه و تشریح اقدام‌های در حال انجام برای حل مشکلات این بخش، به محل کسب خود بازگشتند.

در همین حال خبری منتشر شده مبنی بر اینکه واردات گوشی ملوانی آزاد شده است.
بر این اساس معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: واردات 100 قلم کالا از جمله گوشی تلفن همراه و تبلت درقالب کالای همراه ملوان به کشور آزاد شد.

عبدالله حاجیانی افزود: پیش از این واردات این کالاها ممنوع بود که براساس اعلام هیات دولت، ممنوعیت واردات 100 قلم از مجموع هزار و 309 قلم وزارت صمت برطرف شده است.

وی بیان کرد: با آزاد شدن واردات این 100 قلم کالا در قالب کالای همراه ملوان ظرفیت خوبی برای استان بوشهر ایجاد شده که از جمله آنها می توان به واردات گوشی تلفن همراه، تبلت، لوازم یدکی خودرو، لوازم و ماشین آلات کشارزی اشاره کرد.

حاجیانی یادآور شد: این فرصت خوبی برای ملوانان بوشهری است تا از معافیت های ملوانی 150 میلیون ریالی خود در هر سفر استفاده کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم است، این ظرفیتی برای استان بوشهر است تا کالاهای مورد نیاز استان و حتی کشور را از همین طریق وارد کند.

حاجیانی یادآور شد: دستورات خوبی نیز در این ارتباط توسط استاندار بوشهر ابلاغ شده که باید اطلاع رسانی به جامعه هدف صورت گیرد.


 
مرجع : ایلنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۴۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين