۰

ناسا، بالگرد مریخی را برای اولین بار آزمایش کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲
ناسا، بالگرد مریخی را برای اولین بار آزمایش کرد

به گزارش تلگراف، نخستین آزمایش ناسا روی بالگردی که برای پرواز در اتمسفر مریخ در سال 2021 ساخته شده، موفقیت آمیز بوده است. به نظر می‌رسد سازمان فضایی آمریکا به دنبال راه‌های جدیدی برای اکتشاف در سیاره سرخ است.

این بالگرد تا ۲ سال آینده به مریخ ارسال می‌شود و بخشی از «مأموریت مریخ ناسا ۲۰۲۰» است. هدف از این مأموریت یافتن پاسخِ سوالاتی کلیدی است از جمله اینکه آیا انسان‌ها در آینده می‌توانند در این سیاره زندگی کنند یا خیر.

باید توجه داشت که به پرواز درآوردن این بالگرد در مریخ کار ساده‌ای نیست؛ چرا که این بالگرد باید در اتمسفر مریخ با دمای ۹۰- درجه سانتیگراد پرواز کند.

در همین راستا و برای تضمین موفقیت این بالگرد ۱.۸ کیلوگرمی، ناسا شرایط محیطی سیاره سرخ را در Jet Propulsion Laboratory در پاسادنا کالیفرنیا شبیه سازی کرد.



«می‌می آنگ» مدیر این پروژه در ناسا می‌گوید: چگالی اتمسفر مریخ تنها به اندازه یک درصدِ اتمسفر زمین است. پروازهای آزمایشی بالگرد روی زمین در اتمسفری با چگالی مشابه مریخ انجام می‌شود.

بالگرد مذکور مجهز به پروانه‌هایی است که ۱۰ بار سریع‌تر از تیغه‌های یک بالگرد روی زمین می‌چرخند تا بتوانند نیروی مورد نیاز برای ادامه پرواز را فراهم کنند.

در آزمایش انجام شده، بالگرد مذکور در یک اتاق در ارتفاع ۵ سانتی متری به مدت یک دقیقه پرواز کرد.

به این بالگرد به تدریج فناوری‌های مخابراتی جدید، یک دوربین عکسبرداری با وضوح بالا، پنل خورشیدی و باتری‌های لیتیوم یونی افزوده می‌شوند.

ضمنا این بالگرد از موادی مانند فیبرکربنی، آلومینیوم و سیلیکون ساخته شده است.

 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۵۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما