۰

اپل سال آینده هم آیفون 5G عرضه نمی‎کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۰
اپل سال آینده هم آیفون 5G عرضه نمی‎کند

آی‌تی‌من- گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل احتمالا نمی‎تواند نخستین آیفون 5G را در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند؛ ظاهرا این شرکت برای تولید گوشی مذکور، تا سال ۲۰۲۱ و تولید مودم 5G اختصاصی صبر خواهد کرد. از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که اینتل هم تا سال ۲۰۲۱ توانایی تولید تراشه 5G برای اپل را نخواهد داشت. بر این اساس احتمالا اپل مجبور می‎شود با تولید تراشه 5G اختصاصی در سال ۲۰۲۱، اولین آیفون 5G را عرضه کند. 

آیفون‌ها غالبا با مودم‌های اینتل ساخته می‌شوند، بااین‌حال برخی از این گوشی‌ها همچنان مودم کوالکام را دارند که البته به‌دلیل تنش‌های اخیر بین اپل و کوالکام و برخی احکام صادرشده از سوی دادگاه، فروش برخی از آن‌ها متوقف شده است. 



گفتنی است که اپل از سال‌ها پیش اقدام به تولید تراشه‌های مختلفی می‌کند؛ از جمله پردازنده‌های سری A و همچنین ماژول‌های وایرلس سری W.

البته گزارش‎ها حاکی از آن است که اینتل موفق به ساخت مودم 5G طی سال جاری خواهد شد، اما نخستین گوشی‌های مجهز به این مودم، طبق پیش‌بینی‌ها، در سال ۲۰۲۰ به‌دست مصرف‌کنندگان خواهند رسید.

البته این مودم‌ها برای قرارگیری در آیفون‌‌های اپل، لازم است ماه‌ها زودتر از عرضه رسمی این گوشی‌ها به‌ بازار، به‌دست اپل برسند تا بررسی‌های دقیقی روی آن‌ها انجام شوند و انواع آزمایش‌ها را پشت سر بگذارند. اپل لازم است ضمن انجام آزمایش روی این مودم‌ها، آن‌ها را با گوشی‌هایش سازگار و سپس بهنیه‌سازی کند.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : AppleInsider
کد مطلب : ۲۷۱۵۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما