۰
در یکی از بزرگ‌ترین موارد درز اطلاعات

اطلاعات خصوصی 80 میلیون خانوار آمریکایی افشا شد (+ ویدیو)

مالک پایگاه داده فاش شده هنوز مشخص نیست
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۷
اطلاعات خصوصی 80 میلیون خانوار آمریکایی افشا شد (+ ویدیو)

 آی‌تی‌من- این پایگاه داده روی سرورهای ابری مایکروسافت قرار دارد و داده‌هایی به حجم 24 گیگابایت را دربرمی‌گیرد. البته جالب اینجاست که تیم تحقیقاتی یاد شده نمی‌داند که این پایگاه داده متعلق به کدام نهاد آمریکایی است.

این گروه فراخوانی برای یافتن صاحب این دیتابیس داده است. هرچند با توجه به اطلاعات موجود در این پایگاه داده، احتمال می‌رود که متعلق به یک شرکت بیمه‌ای، سلامت یا یک شرکت وام دهنده باشد. اما رکوردهای اطلاعاتی که معمولا برای بانک‌ها یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بورسی لازم است، در این پایگاه داده وجود ندارد. برای مثال اطلاعاتی همچون شماره حساب بانکی یا شماره تامین اجتماعی و روش پرداخت در میان رکوردهای اطلاعاتی این دیتابیس نیست.

البته ساعاتی بعد، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که صاحب این پایگاه داده را شناسایی کرده و اطلاعات مذکور را از دسترسی عموم خارج کرده است. مایکروسافت نیز نام نهاد یا شرکت مالک این پایگاه داده را اعلام نکرده و اگرچه این اطلاعات هم اکنون از دسترس خارج شده است؛ ولی همچنان امکان اینکه پیش‌تر، مجرمان سایبری به آن دست‌ یافته باشند وجود دارد.

این حجم عظیم از داده‌های شخصی می‌تواند هدف چرب و نرمی برای مجرمان سایبری باشد. تیمی اسراییلی این پایگاه داده را کشف کرده و صحت اطلاعات را با بررسی بعضی از رکوردهای داده تایید کرده؛ اما برای حفظ اطلاعات افراد، پایگاه داده را دانلود نکرده است.

البته پیش‌تر شاهد درز اطلاعات در حجم وسیع بوده‌ایم و نمونه‌هایی همچون درز اطلاعات اکوییفکس و فیس‌بوک مشاهده شده است. اما به باور تیمی که این پایگاه داده را کشف کرده، این نخستین مورد از درز وسیع اطلاعات شامل نام، آدرس و سطح درآمد افراد است.

مخاطراتی که افراد درج شده در این پایگاه داده را تهدید می‌کند، می‌تواند شامل حملات فیشینگ و ارسال انواع ویروس‌ها و باج افزارها باشد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیوی زیر با عنوان «5 مورد بزرگ از نشت اطلاعات در تاریخ» دعوت می‌کنیم.
 
مرجع : USA Today
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۸۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما