۰
در جریان عملیات پلیسی یوروپل در آلمان

یک بازار بزرگ غیرقانونی وب‌تاریک تعطیل شد

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۰
یک بازار بزرگ غیرقانونی وب‌تاریک تعطیل شد

آی‌تی‌من- پلیس در این عملیات، علاوه بر دستگیری سه فرد یاد شده، سرورهای این وب سایت به علاوه 550 هزار یورو پول نقد و میلیون‌ها دلار بیت‌کوین و مونرو را نیز از آنان ضبط کرد.

این دستگیری‌ها بخشی از عملیات تیم وب تاریک (Dark Web Team) در یوروپل بوده است.

مقامات پلیس فنلاند نیز هم‌زمان اعضای باند یک فروشگاه دیگر را با نام سیلک‌کیتی یا والهالا را دستگیر کردند و پلیس آمریکا دو تاجر بزرگ مواد مخدر را که در وب‌تاریک به فعالیت می‌پرداختند، به دام انداختند.

بنا به اعلام یوروپل وال استریت مارکت (Wall Street Market) بیش از 1.15 میلیون مشتری و 5400 فروشنده دارد و موارد غیرقانونی از جمله مواد مخدر و بدافزار روی آن خرید و فروش می‌شود.

پیش از این دستگیری‌ها نیز جنجال درباره وال‌استریت مارکت زیاد بود. گفته می‌شد که مالکان این وب‌سایت پول فروشندگان را بالا کشیده و متواری شده‌اند. همچنین کارکنان این وب‌سایت با ارسال ایمیل‌هایی با هدف باج‌گیری، کاربران را تهدید به افشای هویت‌شان کرده بودند.

گفته می‌شود که پس از فروپاشی و دستگیری عوامل Dream Market – که پیشتر بزرگ‌ترین فروشگاه وب تاریک لقب داشت و در ماه گذشته میلادی خبر تعطیلی‌اش اعلام شد- مالکان وال استریت مارکت نیز قصد داشتند با پولی که از فعالیت فروشندگان نزد آنهاست، متواری شوند.
 
مترجم : ایمان بیک
کد مطلب : ۲۷۱۸۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما