۰

سامسونگ دوربین سلفی گوشی‎هایش را به زیر نمایشگر منتقل می‎کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
سامسونگ دوربین سلفی گوشی‎هایش را به زیر نمایشگر منتقل می‎کند

آی‎تی‏‌من- سامسونگ در تلاش است تا با تغییر ظاهرا در طراحی گوشی‎هایش همچنان جایگاه نخست بازار موبایل دنیا را حفظ کند. بر این اساس روی طراحی کار می‏‌کند که بتواند‌ دوربین سلفی را به زیر نمایشگر منتقل کند.

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که این تولیدکننده قصد دارد حاشیه اطراف نمایشگر را تا آنجا که ممکن است کاهش دهد، به این ترتیب شاهد عرضه گوشی‏‌های ظریف‏تری از این تولیدکننده کره‎ای خواهیم بود.

به نظر می‌‏رسد زمان زیادی تا عرضه محصول جدید سامسونگ با نمایشگر تمام ‌صفحه باقی نمانده است؛ زیرا سامسونگ از مدت‏ها پیش مشغول طراحی نمونه جدیدی است تا بتواند دوربین سلفی گوشی‌های هوشمندش را در زیر نمایشگر قرار دهد. 

در ابتدا اطلاعات مربوط به محصولات جدید سامسونگ توسط مدیرگروه بخش تحقیق ‌و توسعه نمایشگرهای این شرکت، منتشر شده است و حالا کره‎ای‎ها این موضوع را تایید کرده‎اند.

از مدت‎ها پیش تولیدکنندگان تلاش کرده‎اند تا با حذف سایر آیکون‏‌ها از روی نمایشگر بتوانند حاشیه دور نمایشگر را کاهش دهند. به این ترتیب طراحی گوشی‎های هوشمند زیباتر و شکیل‎تر می‎شود. تاکنون کمپانی‏‌ها موفق شده‎اند بخش‎هایی ازجمله بلندگوی بالای نمایشگر، حسگر فاصله، حسگر روشنایی و حسگر اثرانگشت را حذف کنند، ظاهرا دوربین سلفی آخرین جزعی است که با انتقال به زیر نمایشگر از این بخش حذف می‎شود، به این ترتیب با مخفی ‌کردن این بخش می‌توان دستگاهی تولید کرد که نمایشگر آن واقعا تمام‌ صفحه باشد. 

ظاهرا این فناوری به گونه‎ای کار می‌کند که هنگام استفاده از دوربین سلفی گوشی، بخشی از نمایشگر که دوربین زیر آن قرار گرفته، به حالت شفاف درخواهد آمد. درحال‌حاضر، اطلاعی درباره نحوه کار دوربین این مدل گوشی‎ها و اینکه طراحی گوشی چه شکلی خواهد بود منتشر نشده است، اما انتظار می‎رود که در طول تابستان سال جاری شاهد عرضه گوشی‎هایی با این نوع طراحی باشیم.

 
مترجم : ساحره چمنی
مرجع : GSMArena
کد مطلب : ۲۷۱۸۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما