۰
توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا؛

موشک ضدموشک برایت‌کلود روی جنگنده‌های تایفون آزمایش می‌شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۱
موشک ضدموشک برایت‌کلود روی جنگنده‌های تایفون آزمایش می‌شود

آی‌تی‌من- به گزارش نیواطلس، این موشک مجهز به یک بخش الکترونیکی ضدرادار در ابعاد یک قوطی کنسرو است که می‌تواند انواع موشک‌های شلیک شده از سایر جنگنده‌ها را شناسایی و منحرف کند.




طراحی و تولید این موشک توسط مؤسسه هوافضای لئوناردو در بدفوردشایر صورت گرفته و بخش ضدرادار و منحرف کننده آن از قابلیت برنامه ریزی مجدد برای مقابله با موشک‌های هواپیماهای جنگی مختلف برخوردار است. همین امر موجب می‌شود این موشک برای انجام جنگ الکترونیک و خنثی کردن انواع تهدیدهای هوایی از انعطاف قابل توجهی برخوردار باشد.



در بخشی از این موشک هم امکاناتی برای اختلال در سیگنال‌های رادیویی در نظر گرفته شده و زمانی که موشک دشمن بر روی هواپیمای تایفون قفل می‌شود، خلبان با شلیک موشک برایت‌کلود(BriteCloud) علائم الکترومغناطیسی را نیز ارسال می‌کند که موجب کور شدن رادار موشک دشمن و انحراف آن از مسیر از قبل تعیین شده می‌گردد.



موشک یادشده از قابلیت نصب بر روی هلیکوپترها و هواپیماهای هرکولس سی – ۱۳۰ نیز برخوردار است و بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس بعد از اتمام آزمایش‌ها و قبل از پایان سال جاری میلادی مورد استفاده عملیاتی قرار می‌گیرد.


 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۲۰۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما