۰
استعلام قیمت کالاها روی اپلیکیشن‌های موجود ممکن می‌شود

وزارت صنعت از اختراع دوباره چرخ عقب‌نشینی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵
وزارت صنعت از اختراع دوباره چرخ عقب‌نشینی کرد

آی‌تی‌من - رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت هفته گذشته گفته بود: «قیمت‌ها در سطح کشور کاملاً مشخص بوده و در سامانه ۱۲۴ همه قیمت‌ها درج می‌شود که مرجع رسمی قیمت کالاهاست و در همین راستا نیز جدیداً کاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز کردیم به طوری که برای ۱۰۰ کالای پرمصرف و اساسی، اپلیکیشن اعلام قیمت‌ها را طراحی کردیم که در آن به صورت روزانه قیمت‌ها اعلام خواهد شد و در آینده نزدیک از این اپلیکیشن رونمایی خواهد شد».

این خبر با واکنش تند رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات روبه‌رو شد. باقری اصل در نشستی خبری با اعتراض به تصمیم وزارت صنعت برای تولید اپلیکیشن استعلام قیمت کالاهای اساسی گفت: وقتی زیرساخت‌های لازم و اپلیکیشن دولت همراه برای چنین خدماتی به مردم آماده شده، چرا باید اپلیکیشن جدیدی در این حوزه نوشته شود؟ آیا برای هر خدمتی مردم باید مجبور به نصب یک برنامه جدید باشند؟

البته وزارت صنعت تنها نهادی نبود که باقری اصل از آن انتقاد کرد. او گفت که وزارت نیرو هم اعلام کرده برای ارایه قبوض به صورت الکترونیکی، اپلیکیشن جدیدی تهیه می‌کند، این درحالی است که به راحتی می‌توان از زیرساخت‌های بانکداری الکترونیکی و دولت همراه به این منظور استفاده کرد.

انتقادات دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با استقبال رسانه‌ها هم مواجه شد، حداقل روی وزارت صنعت تاثیر خود را گذاشت.

براساس خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی وزارت صنعت، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از فراهم شدن امکان استعلام قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، در آینده نزدیک خبر داد.

علی رهبری گفت: پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و براساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قرار است که قیمت حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی شناخته شده و مطرح انجام شود.

وی افزود: مذاکره با متولیان اپلیکیشن‌های موبایلی معروف به زودی انجام خواهد شد و امکان استعلام قیمت کالاهای مذکور یکی از گزینه‌های اضافه شده به اپلیکیشن‌های موبایلی همچون آپ، روبیکا و… خواهد بود.

رییس مرکز تجارت الکترونیکی ایران از مذاکره با وزارت ارتباطات برای اضافه کردن گزینه استعلام قیمت کالا از طریق اپلیکیشن «دولت همراه» خبر داد و گفت: به زودی این امکان از طریق این اپلیکیشن موبایلی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه فناوری در حوزه ارتباطات و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایلی گفت که ترجیح بر این است که از امکانات مناسبی که وجود دارد؛ استفاده کرد. در زمینه استعلام کالاهای پرمصرف از موازی کاری و تولید اپلیکیشن‌های جدید خودداری خواهد شد و در این زمینه اپلیکیشن جدیدی تولید نخواهد شد و از اپ‌هایی که وجود دارند، استفاده خواهد شد.

او توضیح داد: با این امکان می‌توان مشکل چند قیمتی بودن کالا و سردرگمی مصرف‌کنندگان در ارزیابی قیمت‌ها را کاهش داد.

رهبری هدف نهایی از اجرای این طرح را اطلاع‌رسانی قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف به مردم و مصرف‌کنندگان عنوان کرد.
 
کد مطلب : ۲۷۲۲۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما