۰

آیین‌نامه استخراج رمزارزها همین هفته رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۸
آیین نامه استخراج رمزارزها رونمایی می‌شود
آیین نامه استخراج رمزارزها رونمایی می‌شود

آی‌تی‌من - امیر ناظمی امروز (شنبه) در نشست با اعضای کمیسیون اقتصاد فناوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با اشاره به دیدگاه‌های متفاوت برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولت درباره موضوع رمزارزها در کشور گفت: در هفته جاری آیین‌نامه مربوط به کسب‌وکار ماینینگ و تولید ارزهای دیجیتال نهایی و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طرح پیشنهادی که بر اساس آن نرخ تعرفه محاسبه برق مصرفی صنعت استخراج رمزارزهفت سنت به ازای هر کیلووات ساعت مطرح شده بود، در هیات دولت رد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی دولت برگشت داده شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه دولت، تنها مزارع رسمی تولید و استخراج رمزارزها اجازه فعالیت در داخل کشور را خواهند داشت و سایر کسب‌وکارهای شکل گرفته در این بخش که تاکنون به صورت خانگی یا در اماکن عمومی مشغول به استخراج بوده‌اند، متوقف خواهند شد.

ناظمی همچنین به اختلاف‌نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت نیرو بر سر نرخ برق مصرفی برای مزارع ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: مسوولان وزارت نیرو معتقدند که این نرخ باید میانگین قیمت صادراتی برق و معادل هشت تا ۹ سنت به ازای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شود، اما طرح و ایده وزارت ارتباطات بر این اساس است که باید بازار ثانویه برای این بخش تشکیل شده و نرخ تعرفه برق مصرفی این صنعت از محل عرضه و تقاضا به دست آید.
 
کد مطلب : ۲۷۲۴۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين