۰
اینترنت را کامل باز نکنید

حمایت خطیبان جمعه از قطع اینترنت در ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
حمایت خطیبان جمعه از قطع اینترنت در ایران
حمایت خطیبان جمعه از قطع اینترنت در ایران

آی‌تی‌من- براساس گزارش‌های منتشر شده از سخنرانی‌های ائمه جمعه سراسر کشور، برخی از ائمه درباره لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات موضع‌گیری کرده و از قطع اینترنت حمایت کردند.

اینترنت، لانه زنبور است
در همین راستا خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه از تدبیرهای ستودنی در این حادثه قطع اینترنت و شبکه‌های خارجی بود، گفت: اگر مسوولان می‌خواهند بدانند اقدام‌شان چقدر مهم بوده، ببینند که دشمنان ملت از قطع اینترنت تا چه اندازه ناراحت هستند یعنی شما لانه زنبور را پیدا کردید. این کار تا اینجا این بارک‌الله دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی ‌در خطبه دوم نماز جمعه تهران: گفت پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنید تا نیاز مردم به اینترنت تامین شود. هرچه زودتر اینترنت بومی ‌و ملی را راه‌اندازی کنید و در رابطه با شبکه‌های خارجی اگر بنا به باز کردن است، تقاضا می‌کنم باز باز نکنید. مسوولان ارتباطات حالا که دید چگونه به مردم اغتشاش و جنایت را یاد می‌دادند، اگر در این عرصه کوتاهی کنید در پیشگاه این مردم و خدایشان جوابی نخواهید داشت.

خاتمی ‌با بیان دیدار چند ساعته تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با رهبری خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی گفتند مشکل ما عمدتا خارجی نیست، بلکه داخلی است. مشکلات داخلی برطرف شود، تولیدکنندگان توانایی شکوفایی اقتصاد و ناکامی‌ دشمنان را دارند. مقام معظم رهبری هم گفتند با شناختی که از دشمن دارم؛ تحریم‌ها به زودی برداشته نمی‌شود بنابراین راه حل تکیه بر توان داخلی است.

قطع دست دشمنان با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات
امام جمعه قم نیز از قطع اینترنت حمایت و خواستار راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شد.
آیت‌الله سیدمحمد سعیدی گفت: در این روزها که به دلیل مسائل امنیتی، ارتباط اینترنتی قطع شد، شاهد آن بودیم که ارتباط دشمنان خارجی با مزدوران داخلی نیز قطع شد و همچنین پیام‌رسان‌های داخلی نیز با قدرت به‌کار خود ادامه دادند، این نشان می‌دهد که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات کشور موجب قطع دست‌اندازی دشمنان به داخل کشور خواهد شد.

ترامپ و غصه قطع اینترنت
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه ورامین از جمله ائمه‌ای بود که درباره قطع اینترنت اظهار نظر کرد.
وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین گفت: در پی شرارت اراذل و اوباش، سران آمریکا به نشانه خوشحالی از اغتشاشگران حمایت کرده و برای آنان سوت و کف می‌زنند.

محمودی افزود: امروز شاهدیم که ترامپ برای حقوق ملت ایران غصه خورده و از قطعی اینترنت در ایران ابراز نگرانی می‌کند، کسی که سخت‌ترین تحریم‌ها به ایران تحمیل کرده، خواستار توجه به حقوق مردم شده است.
وی تاکید کرد: ترامپ برای حقوق ملی ایران غصه می‌خورد که چرا اینترنت ایران قطع است لذا من به آنها می‌گویم شما در این ۴۱ سال بارها لبخند زدید ولی لبخندتان دوامی ‌نداشته است و به زودی تبدیل به غم شده است و باید بدانید این حرکت وسیع اشرار را ملت ایران در طول ۴۸ ساعت در بیش از یکصد شهر مهار و سرکوب کردند و یقینا این بار نیز از این شکست تاریخی برای همیشه سرافکنده خواهد شد.

حجت الاسلام حسین توسلی امام جمعه شهر پردیس نیز از اتصال اینترنت در شنبه هفته گذشته انتقاد کرد و گفت: کرد: حوادث آنلاین منتشر می‌شد و بسیاری از طریق اینترنت برای توسعه بلوا و آشوب دستور می‌گرفتند.
چرا مثل روسیه و چین اینترنت ملی نداریم؟

آیت‌الله حسن عاملی امام جمعه اردبیل گفت نیز دیروز گفت: اخیرا معلوم شد که فراهم شدن زیرساخت‌های اینترنت ملی برای کشور بسیار ضرورت دارد. بسیاری از شغل‌ها به اینترنت وابسته است و آنها الان زمین گیر هستند. لطفا دولت و مجلسیان محترم به ملت توضیح بدهند که چرا مثل چین و روسیه اینترنت ملی درست نکرده‌ و چرا از این جهت کشور را به استقلال نرساندند؟

حجت‌الاسلام یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن نیز گفت: ادعای آمریکا درباره حمایت از مردم ایران در عین اعمال تحریم‌ها نشان می‌دهد انها ایران آزاد را نمی‌خواهند. ایران بردۀ آمریکا می‌خواهند غذا و داروی مردم را تحریم می‌کنند ولی اینترنت را باز می‌گذارند.

 
کد مطلب : ۲۷۳۰۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما