۰
حذف کاغذ از بیمه شخص ثالث

رییس جمهوری: تمام امکانات را برای توسعه دولت الکترونیکی بسیج می‌کنیم

تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۰
رییس جمهوری: تمام امکانات را برای توسعه دولت الکترونیکی بسیج می‌کنیم
رییس جمهوری: تمام امکانات را برای توسعه دولت الکترونیکی بسیج می‌کنیم
 
آی‌تی‌من- حسن روحانی چهارشنبه گذشته در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید توسعه دولت الکترونیکی با قوت پیگیری شود، اظهار داشت: چاره‌ای نداریم جز اینکه سبک زندگی خود را در شرایط کرونایی تغییر دهیم و بخش مهمی از این تغییر سبک انجام امور و خدمات‌رسانی در فضای مجازی است. در شرایط فعلی باید تلاش کنیم کارها و خدمات از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: امروز به من گزارش داده شد که نسخه‌های کاغذی بیمه شخص ثالث حذف شده است و مردم می توانند کار بیمه و درخواست را از طریق فضای مجازی دنبال کنند. همین یک تصمیم یعنی صرفه‌جویی قابل توجه که از طریق فضای مجازی محقق می‌شود.

روحانی تصریح کرد: دولت در زمینه توسعه دولت الکترونیکی تمام امکانات خود را بسیج خواهد کرد تا روز به روز خدمات مردم توسط فضای مجازی در اختیارشان قرار بگیرد. این برای مبارزه با کرونا و برای سبک زندگی جدید یک اصل بسیار مهم است.

در همین حال رئیس جمهوری با صدور ابلاغیه‌ای به وزرای کابینه خواستار تحقق محورهای ده گانه دولت الکترونیکی و مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات شده بود که چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رییس جمهوری از اجرایی شدن گام نخست از محورهای ده گانه دولت الکترونیکی با همکاری وزارت اقتصاد، سازمان بورس و خصوصی‌سازی خبر داده بود.

سه شنبه گذشته نیز رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اقدامات انجام شده در در راستای تکمیل پروژه دولت الکترونیکی را کافی ندانسته و گفته بود: تا پایان امسال همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اقدامات موثر برای تکمیل، راه‌اندازی و بهره‌مندی مردم از شبکه دولت الکترونیکی هستند.

روحانی با بیان اینکه محدودیت‌های ایجاد شده در روند مقابله با کرونا هم به آحاد مردم و هم به مسوولان نشان داد که دولت الکترونیکی چه نقش بزرگی در عرصه اجتماع ایفا می‌کند، تصریح کرد: استقرار کامل دولت الکترونیکی به معنای آن خواهد بود که مردم با سهولت، سرعت، دقت و شفافیت تمامی خدمات اداری خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت خواهند کرد.

 
کد مطلب : ۲۷۳۷۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما