۰
باز هم پای یک ایرانی در میان است

هکرهای توییتر شناسایی شدند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۴
هکرهای توییتر شناسایی شدند
هکرهای توییتر شناسایی شدند

آی‌تی‌من- چندی پیش، حساب کاربری تعدادی از افراد مشهور، مانند باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا و جو بایدن معاون اول او، ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا، کانیه وست، رپر آمریکایی، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و چندین نفر دیگر هک شد و  از همه این حساب‌ها، یک پیام منتشر شد: برای ما بیت‌کوین بفرستید و ما دو برابرش را به شما برمی‌گردانیم.

بسیاری از کارشناسان گمان می‌کردند که این هک، کار افراد حرفه‌ای است؛ اما حالا مشخص شده که مغز متفکر این عملیات هک، یک جوان 17 ساله اهل فلوریداست.

مقامات پلیس دیروز (جمعه) اعلام کردند که گراهام ایوان کلارک، در آپارتمان خود در تمپا (ایالت جورجیا) دستگیر شده است. او با 30 اتهام در زمینه هک و کلاه‌برداری روبه‌روست.

در این پرونده دو جوان دیگر هم شناسایی شده‌اند. جان شپارد 19 ساله از انگلستان و نیما فاضلی، جوان 22 ساله اهل اورلاندو فلوریدا. فاضلی نیز همان روز جمعه دستگیر شده؛ اما شپارد هنوز بازداشت نشده و دستگیری او نیز به گفته مقامات به سرعت اتفاق می‌افتد.

مقامات قضایی می‌گویند که شپارد و فاضلی در این حمله با متهم اصلی همکاری کرده‌اند. البته در اسناد منتشر شده از متهم اصلی با نام کرک (Kirk) یاد شده؛ اما گمان بر این است که او همان کلارک 17  ساله است.
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده، کلارک یکی از کارمندان توییتر را فریب داده و گفته که همکار بخش فناوری توییتر است. او از کارمند مذکور خواسته که دسترسی به پورتال خدمات مشتریان را در اختیار او بگذارد. پس از آن، هکرها 130 حساب کاربری توییتر را در اختیار گرفتند.

اسناد دادگاه بیان می‌دارد که با وجود هوشمندی هکرها، نقشه آنها به سرعت نقش برآب شد. زیرا آنان شواهدی را از هویت واقعی خود برجای گذاشته بودند و زمانی که موضوع هم برملا شد، نتوانستند رد پول‌هایی را که به دست آورده‌بودند، از میان ببرند. اشتباهات آنها موجب شد که پلیس به سرعت آنها را شناسایی و دستگیر کند.

در همین رابطه : هکرهای توییتر چطور گیر افتادند؟

کمتر از یک هفته پس از وقوع هک، نهادهای فدرال با در دست داشتن حکم بازرسی به خانه‌ای در کالیفرنیای شمالی رفتند و جوانی را که به مشارکت در نقشه اعتراف کرده‌ بود، بازجویی کردند. این فرد که به سن قانونی نرسیده و به همین دلیل نامش در اسناد پرونده ذکر نشده، اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرارداد که به شناسایی شپارد انجامید.
 
اسناد پرونده همچنین نشان می‌دهد که حتی پیش از هک توییتر، کلارک  تحت نظر مقامات فدرال بوده و در ماه آوریل گذشته، معادل 700 هزار دلار بیت‌کوین از او ضبط شده که البته دلیل آن اعلام نشده است.

اسناد منتشر شده حاکی از این است که نقشه از ابتدا ساده‌تر از این حرف‌ها بوده و هکرها می‌خواسته‌اند فقط چند حساب کاربری جالب را به دست بیاورند و بفروشند. اما در روند حمله، چندین حساب کاربری متعلق به شرکت‌های فعال در زمینه رمزارزها و مشاهیر به دست آنها افتاد و برنامه به کلاه‌برداری بیت‌کوینی تغییر کرد. نیویورک تایمز تخمین زده است که هکرها در این عملیات بیش از 180 هزار دلار بیت‌کوین به دست آورده‌اند.


 
مرجع : New York Times
کد مطلب : ۲۷۳۹۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما