۰
تعیین تکلیف برگزاری تا 10 روز آینده

کرونا دوباره تمام نمایشگاه‌های تهران را لغو کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
کرونا دوباره تمام نمایشگاه‌های تهران را لغو کرد
کرونا دوباره تمام نمایشگاه‌های تهران را لغو کرد

آی‌تی‌من- پس از شیوع ویروس کرونا نمایشگاهها نیز جزو بخشهایی بودند که برگزاری آنها از سوی ستاد مقابله با کرونا ممنوع اعلام شد.

در روزهای پایانی بهار با توجه به کاهش شیوع ویروس با برگزاری محدود نمایشگاه های جدید موافقت شد اما در روزهای اخیر با افزایش دوباره روند ابتلا در کشور ستاد مقابله با کرونا برگزاری نمایشگاهها را متوقف کرد.

پس از ابلاغ فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران مبنی بر ممنوعیت برگزاری هر نوع نمایشگاه در تهران که منجر به برگزار نشدن چهارمین نمایشگاه تخصصی امسال شد، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین‌المللی اعلام کرد که این تصمیم بدون کار کارشناسی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه هایی بینالمللی تهران گفت: ما در راستای حفظ جان مردم مطیع دستورات ستاد ملی کرونا هستیم، اما دستور عدم برگزاری نمایشگاه اخیر که منجر به خسارت هنگفت اقتصادی به بخش خصوصی شد، بدون بازدید از نمایشگاه و شرایط آن صورت گرفت، در حالی که ما انتظار داشتیم قبل از اعلام ممنوعیت برگزاری نمایشگاه، بازدید کارشناسی از سوی ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از مجموعه نمایشگاه انجام میشد و اگر مشکلی در رعایت پروتکلهای بهداشتی وجود داشت، آن را به ما اعلام میکردند. 

بهمن حسین زاده اظهار کرد: در شرایطی که مقدمات برگزاری نمایشگاه مواد شوینده با حضور بیش از  500 شرکت در محل نمایشگاههای بینالمللی فراهم شده بود، با ابلاغ ستاد مقابله با کرونا برگزاری این نمایشگاه و سایر نمایشگاه ها در تهران تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این دستور در حالی صادر شد که مقدمات برگزاری نمایشگاه از مدت ها پیش فراهم شده بود و شرکت ها و برگزار کنندگان نمایشگاه با هزینه قابل توجهی خود را آماده برگزاری این رویداد کرده بودند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی با بیان این که پس از شیوع کرونا فعالیت این شرکت از 24 خرداد از سر گرفته شده بود گفت:  با پیگیری های شرکت نمایشگاه ها تمامی فرآیند اجرایی نمایشگاه های جدید با رعایت تمام پروتکل های اعلامی از سوی وزارت بهداشت برنامه ریزی شده بود و این شرکت تمام راهکارهای ممکن را برای برگزاری نمایشگاه به ستاد مقابله با کرونا ارایه کرده بود.

حسین زاده ادامه داد: در نمایشگاه هایی که در زمان شیوع کرونا برگزار شدند ورود عموم مردم ممنوع بود و تنها دست اندرکاران هر حوزه که کارت دعوت داشتند امکان حضور در فضای نمایشگاه را پیدا میکردند.

وی با بیان انجام پیگیری های لازم برای ازسرگیری برگزاری نمایشگاه های جدید اعلام کرد: طبق پیگیری های صورت گرفته و جلسه ای که در روزهای اخیر برگزار شد بنا شده در 10 روز آینده تکلیف برگزاری نمایشگاه های جدید مشخص شود. با توجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه ها در ارایه جدیدترین دستاوردهای اقتصادی کشور در زمان تحریم امیدواریم که با رسیدن به یک جمع بندی همه جانبه امکان برگزاری ایمن نمایشگاه های جدید فراهم شود.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۳۹۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين