۰
برای تمرکز بر ارایه خدمات ابری و هوش مصنوعی

بخش زیرساخت آی‌تی از آی‌بی‌ام جدا می‌شود

تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷
بخش زیرساخت آی‌تی از آی‌بی‌ام جدا می‌شود
بخش زیرساخت آی‌تی از آی‌بی‌ام جدا می‌شود
 
آی‌تی‌من- آی‌بی‌ام قرار است به دو شرکت سهامی عام جداگانه تبدیل شود. این کار از طریق جدا کردن (اسپین‌آف) تجارت زیرساخت‌ آی‌تی صورت می‌گیرد و به این شرکت 109 ساله امکان می‌دهد که روی کسب‌وکارهای دارای حاشیه سود بیشتر، به ویژه هوش مصنوعی و خدمات ابری متمرکز شود.

آی‌بی‌ام این خبر را هفته گذشته اعلام کرد. این تصمیم در پی برنامه بلندمدت آرویند کریشنا، مدیرعامل آی‌بی‌ام به منظور ساده‌سازی کسب‌وکار این شرکت اتخاذ شده است. کریشنا که در آوریل 2020 مدیریت آی‌بی‌ام را در دست گرفت. او در تملک 34 میلیارد دلاری شرکت ردهت از سوی آی‌بی‌ام نقش داشت که نرم‌افزارش، در سرویس‌های هیبرید ابری آی‌بی‌ام نقش مهمی ایفا می‌کند.

شرکت جدید که فعلا در اسناد رسمی با نام NewCo خوانده می‌شود، حدود 90 هزار  کارمند و نزدیک به 19 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. آی‌بی‌ام هم اکنون 352 هزار نفر پرسنل دارد. زمانی که جداسازی به صورت کامل انجام بپذیرد، که به گفته آی‌بی‌ام تا پیش از پایان سال 2021 به انجام خواهد رسید، شرکت NewCo به ارایه کننده پیشرو خدمات زیرساختی با حدود 4600 مشتری بزرگ تبدیل خواهد شد که 75 درصد لیست فروچون 500 را تشکیل می‌دهند.

شرکت آی‌بی‌ام پس از این جداسازی، عمدتا روی پلتفرم‌های ابری هیبریدید متمرکز خواهد شد که بنا به اعلام شرکت، یک فرصت یک تریلیون دلاری در بازار خواهد داشت. در حال حاضر، بازار خدمات ابری عمدتا در دست شرکت‌هایی مانند آمازون و مایکروسافت است، اما رشد این بازار، به ویژه پس از همه‌گیری کرونا و فراگیر شدن کار از راه دور، آنقدر بالاست که فضا برای حضور شرکت‌های دیگر نیز در این بازار مهیاست.

آی‌بی‌ام قصد دارد در پی این جداسازی به شرکت اول در زمینه پلتفرم‌های هیبرید ابری با 59 میلیارد دلار درآمد تبدیل شود و همان طور که گفتیم، NewCo نیز رهبری بازار خدمات زیرساختی مدیریت شده را در چشم‌انداز خود دارد. ضمن اینکه این دو شرکت، رابطه قوی استراتژیک نیز با یکدیگر خواهند داشت.
 

 
مرجع : The Verge
کد مطلب : ۲۷۴۴۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما