۰
کرونا و نیاز به دورکاری کار خودش را کرد

رشد خیره کننده و مداوم بازار ویدیوکنفرانس در 7 سال آینده

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
رشد خیره کننده و مداوم بازار ویدیوکنفرانس در 7 سال آینده
رشد خیره کننده و مداوم بازار ویدیوکنفرانس در 7 سال آینده

آی‌تی‌من- بر اساس گزارشی که Fortune Business Insights منتشر کرده، در سال 2019 میلادی، اندازه بازار ویدیو کنفرانس در حدود 5.32 میلیارد دلار بوده که در 7 سال آینده، بیش از دو برابر خواهد شد و به 10.92 میلیارد دلار خواهد رسید.

عواملی همچون جهانی سازی و تقاضای بالا برای ارتباطات اینترنتی، در کنار شرایط به وجود آمده در پی بحران همه‌گیری کرونا، همه بر رشد بازار ویدیو کنفرانس آنلاین موثر بوده‌اند.

از سوی دیگر، رشد میزان استفاده از راهکارهای ابری ویدیو کنفرانس در دولت‌ها، بخش آی‌تی و تلکام، آموزش و سایر بخش‌ها به رشد این بازار کمک کرده است. 

این گزارش می‌افزاید که تقاضای رو به افزایش برای راهکارهای ابری به منظور بهبود بهره‌وری در کسب‌وکار، حذف هزینه‌های نگهداری و افزایش سرعت فرایندها، در آینده به توسعه سریع‌ این بازار کمک می‌کند.

همچنین پیشبینی می‌شود که معرفی راهکارهای ویدیوکنفرانس ابری از سوی شرکت‌های بزرگ، تداوم رشد این بازار را تضمین کند.

گزارش مذکور بیان می‌دارد که تقاضا برای راهکارهای ویدیوکنفرانس در بخش مالی و بانکی نیز به دلیل لزوم ارتباط امن بین مشتریان و همکاران و در نتیجه، افزایش کارآیی عملیاتی، رو به تزاید است و این عامل نیز به رشد بازار کمک خواهد کرد.

اما یکی از مهم‌ترین عواملی که در ماه‌های اخیر رشد بازار ویدیو کنفرانس را رقم زده، بحران ویروس کروناست. این بحران که موجب لغو رویدادهای سازمانی مختلف، از جمله سمینارهای بین‌المللی، نمایشگاه‌های تجاری، رویدادهای معرفی محصول و مانند اینها شده، سازمان‌ها را وادار کرده که از راهکارهای ویدیو کنفرانس مانند زوم، تیمز مایکروسافت و گوگل میتس برای اجرای آنلاین رویدادهای خود استفاده کنند. مقاله‌ای که در CNBC منتشر شده، بیان می‌دارد که زوم در سال 2020 ماهانه 2.22 میلیون کاربر فعال جدید جذب کرده و سهام این شرکت در ماه فوریه گذشته به میزان 40 درصد رشد کرده که بالاترین میزان از زمان عرضه عمومی سهام این شرکت در ماه آوریل بوده است.

علاوه بر این، در میان دولت‌ها و سیستم‌های قضایی و اجرای قانون نیز به کارگیری ویدیوکنفرانس به یک روال رایج تبدیل شده و به رشد تقاضا در بازار کمک بسیاری کرده‌است. 

این گزارش برآورد می‌کند که در میان مناطق مختلف جهان، آمریکای شمالی پیشتاز رشد بازار جهانی ویدیو کنفرانس در دوره 7 ساله مورد بررسی خواهد بود. از جمله دلایل این پیشتازی، حضور بازیگران کلیدی مانند زوم، مایکروسافت و سایر شرکت‌های مطرح در ایالات متحده و کاناداست.

آسیا اقیانوسیه نیز منطقه دیگری است که رشد بالای بازار ویدیوکنفرانس را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌تر
از سوی دیگر، گزارش منتشر شده از سوی
 Global Market Insights حاکی از این است که بازار ویدیوکنفرانس در سال 2019 میلادی از 14 میلیارد دلار گذشته و بین سال‌های 2020 تا 2026 نرخ رشد مرکب سالانه 19 درصدی را تجربه خواهد کرد.این گزارش، علاوه بر تاثیر رایانش ابری، فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و پیشرفت‌های حاصل شده در فشرده‌سازی ویدیو را از عواملی می‌داند که رشد این بازار را رقم خواهد زد.در این گزارش آمده است که ادغام واقعیت مجازی در ویدیو کنفرانس، موجب ایجاد راهکاری خلاقانه برای اجرای رویدادها به صورت سه بعدی شده و زمینه اجرای برنامه‌هایی با قابلیت تعاملی بالا و ارایه امکان تجربه به مشتریان را فراهم کرده است. از سوی دیگر، معرفی راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی به بهبود کیفیت ویدیویی برای کسب‌وکارها و نیروی کار منجر شده است.

نویسندگان این گزارش نیز رشد بازار ویدیو کنفرانس را در دوران همه‌گیری ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کنند و می‌نویسند که سازمان‌های خصوصی و دولتی سرعت به کارگیری ویدیو کنفرانس را به عنوان ابزاری مهم و اساس در برقراری ارتباط با مشتریان، نیروی کار و کارمندان در نظر گرفته‌اند.

عامل دیگری که این گزارش به آن اشاره می‌کند، اجرای مقررات منع سفر و نبود امکان ورود به بسیاری از کشورهاست. این عامل نیز کسب‌وکارها را وادار کرده که برای تداوم تجارت خود، از راهکارهای ویدیوکنفرانس استفاده کنند.

این گزارش برآورد می‌کند که تا سال 2026 اندازه بازار ویدیوکنفرانس به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

گزارش مذکور که با جمع‌آوری اطلاعات از 19 کشور تهیه شده، برآورد می‌کند که بخش دستگاه‌های سخت‌افزاری ویدیوکنفرانس نیزدر دوره مورد بررسی، یعنی از 2020 تا 2026 میلادی، رشد سالانه 16 درصدی خواهد داشت.
از سوی دیگر، منطقه آسیا اقیانوسیه، رشدی بیشتر از میانگین 19 درصدی اعلام شده را تجربه خواهد کرد. بر اساس یافته‌های محققان، نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) در این منطقه 23 درصد خواهد بود و مواردی همچون، اقدامات مناسب دولت‌ها در توسعه زیرساخت‌های شبکه و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته در بخش سازمانی و سلامت از جمله عوامل موثر در این رشد سریع اعلام شده است.
 
کد مطلب : ۲۷۴۵۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما