۰

اختصاص ارز نیمایی تنها راه کاهش قیمت گوشی است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱
اختصاص ارز نیمایی 
تنها راه کاهش قیمت گوشی است
اختصاص ارز نیمایی تنها راه کاهش قیمت گوشی است

آی‌تی‌من- بازار موبایل کشور این روزها همانند سایر بازارها وضعیت خوبی ندارد؛ اگرچه در زمان بالا رفتن قیمت‌ها به سرعت شاهد افزایش قیمت گوشی هستیم، اما این روزها علیرغم کاهش نرخ ارز، قیمت گوشی کاهش چشمگیری نداشته و همچنان گوشی‌ها به‌خصوص پرچمداران با قیمت نجومی به فروش می‌رسند.

واردکنندگان معتقدند که وضعیت حال حاضر بازار فقط به دلیل عدم اختصاص ارز به واردات گوشی پیش آمده است. چرا که ارزی برای واردات گوشی وجود ندارد و موجودی که هم‌اکنون در بازار هست، در حال کاهش است و کمبود گوشی باعث می‌شود تا با وجود کاهش نرخ ارز، همچنان شاهد کاهش قیمت‌ها نباشیم.

به گفته‌ رضا قربانی، زمانی که در بازاری تامینی که باید در میان نباشد، حتی عملا اگر ارز هم با نرخ کاهش همراه شود، باز هم راه و مسیر بازار وارد دلالی می‌شود. شاید راه اصلی ارزان شدن کالاها و مسدود شدن راه دلالی، تخصیص سریع‌ر ارز با هر منشایی از صادرات و شخصی گرفته تا ارز نیمایی باشد.بر این اساس و با وجود مشکلات اقتصادی که هم‌اکنون همه‌ی مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دسترسی به دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های موبایل که این روزها مورد مصرفی بیش از پیش یافته نیز سخت‌تر شده و این افزایش قیمت‌ها باعث شده تا بسیاری با مشکلات بزرگ‌تری روبه‌رو شوند.

بر این اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه تصمیمی برای واردات گوشی گرفته می‌شود و آیا قیمت گوشی کاهش خواهد یافت یا خیر.
 
کد مطلب : ۲۷۴۹۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما