۰

عملکرد سامانه املاک مبهم است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱
عملکرد سامانه املاک مبهم است
عملکرد سامانه املاک مبهم است

آی‌تی‌من-  فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن درباره وضعیت کنونی اخذ مالیات بر خانه‌های خالی در کشور گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی مدعی است، بنابر ماده قانونی نسبت به شناسایی واحدهای مسکونی خالی با استفاده از سامانه املاک و اسکان اقدام کرده و سازمان امور مالیاتی در ادعاهای خود، صحت رفتار این سامانه ملی را زیر سوال برده‌اند.

این کارشناس مسکن، در بیان راه‌های اثبات اظهارات متولیان وزارت راه و شهرسازی پیرامون مساله تعیین تکلیف سامانه املاک و اسکان گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف به ارایه برخط اطلاعات سامانه املاک است و باید دید آیا فعالیت سامانه در حد رونمایی از یک صفحه اینترنتی در یک مراسم بوده یا وزارت راه و شهرسازی حاضر است اطلاعات خروجی این سامانه را به سایر نهادهای مرتبط نظیر شهرداری‌ها، وزارت کشور و سایر ارگان‌ها این حوزه بدهد.

وی با بیان این نکته که هیچ منع امنیتی برای ارایه نحوه شناسایی واحدهای مسکونی خالی وجود ندارد، تاکید کرد: متولیان وزارت راه و شهرسازی باید الگوریتم‌های مرتبط با شناسایی واحدهای مسکونی خالی را ارایه دهند تا همه مردم از نحوه شناسایی این واحدهای مسکونی آگاه شوند.

بیضایی در تشریح مسوولیت سازمان امور مالیاتی گفت: طبیعی است که سازمان امور مالیاتی نتواند از اطلاعات ناقص برای صدور تعرفه مالیاتی استفاده کند اما خود مسوولان سازمان امور مالیاتی باید ضعف‌های اطلاعات دریافتی از وزارت راه را رسانه‌ای کنند.

این کارشناس مسکن، با بیان تصویب اصلاحیه اخیر پیرامون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس شورای اسلامی‌گفت: مادامی‌که نحوه فعالیت سامانه ملی املاک و اسکان دقیق، درست و صحت اطلاعات آن تضمین نشود، هیچ اصلاحیه‌ قانونی نمی‌تواند با اجرای درست به اهداف خود برسد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۵۱۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما