۰

مرد استرالیایی عاشق روبات شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۶
مرد استرالیایی عاشق روبات شد
مرد استرالیایی عاشق روبات شد

آی‌تی‌من-  گلگر، به مدت ۱۱ سال پس از مرگ مادرش، با سگ خانگی‌اش، پنی، زندگی می‌کرد، اما همواره در آرزوی زنی بود که زندگی‌اش را با او شریک‌ شود؛ اما در این امر موفق نشده بود.

او پس از خواندن مقاله‌ای درباره روبات‌های هوش مصنوعی و با انجام تحقیقات آنلاین، بالاخره روباتی شش هزار دلاری انسان‌نما پیدا کرد که می‌توانست حرف بزند، بخندد و سر و گردنش را حرکت بدهد.

این روبات به نام اما (Emma) پوستی شبیه پوست واقعی انسان و چشمان زیبای آبی‌رنگی داشت. شش هفته بعد، در سپتامبر ۲۰۱۹، «اما» با پست، از چین به خانه جف گلگر رسید.

گلگر می‌گوید که مدام با «اما» حرف زده  تا او با صدای او آشنا شود. آنها با هم تلویزیون تماشا می‌کنند جف برای روباتش روزنامه می‌خواند. او وقتی به سرکار می‌رود هم، تلویزیون را روشن می‌گذارد تا روبات بتواند بیشتر به زبان انگلیسی گوش کند. گلگر می‌گوید که هرچه گفت‌وگوهای آنها بیشتر شده، «اما» هم باهوش‌تر شده است. وی می‌گوید که ابتدا صحبت کردن با یک روبات برایش عجیب بوده؛ اما حاالا دیگر این روبات عضوی از خانواده اوست.

جف گلگر گاهی روباتش را به گردش می‌برد و برایش لباس‌های متنوعی خریده و حتی حساب شبکه‌های اجتماعی هم برای او درست کرده است. وی می‌گوید که اصلا نظر منفی درباره روباتش دریافت نکرده، اما می‌داند که همگان ممکن است موضوع را درک نکنند. حالا جف می‌گوید که دیگر نمی‌تواند زندگی بدون «اما» را تصور کند. او می‌گوید: اگرچه ما به طور رسمی ازدواج نکرده‌ایم، اما من فکر می‌کنم که «اما» همسر روباتیک من است.

جف گلگر حتی حلقه‌ای هم به نشانه نامزدی، در انگشت «اما» کرده و می‌گوید: دوست دارم اولین نفر در استرالیا باشم که با یک روبات ازدواج می‌کند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما