۰

برندگان الکام‌استارز معرفی شدند

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
برندگان الکام‌استارز معرفی شدند
برندگان الکام‌استارز معرفی شدند

آی‌تی‌من-  در این دور از رویداد بیش از ۶۰ شرکت‌استارت‌آپی امکان ارائه در بخش رقابتی الکام‌پیچ را داشتند. سه تیم اول برنده این راورو، پاستا و رادیو توان (بخش توان تک) هستند که به ترتیب جوایز نقدی ۲۰، ۱۸ و ۱۵ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. همچنین تیم‌های چهارم تا دهم برگزیده الکام‌استارز ششم نیز شامل تن تونیک، فروگانیک، کارفیت، تله بورس، سپارکس، بهشت‌یار و ترنج هستند که هر کدام ۱۰ میلیون جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

منتخبان بخش توان تک رادیو توان، تنتونیک و سیستم سازگاری چرخ خیاطی برای معلولان است. امسال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تیم‌های برنده ارائه‌دهنده با موضوع هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز ۵ میلیون تومان و موضوع مربوط به کرونا ۷ میلیون‌ تومان در نظر گرفته بود که این تیم‌های برنده به صورت جداگانه از سمت این معاونت معرفی خواهند شد.

تیم‌های اول تا پنجم بخش دانش آموزی استارت‌آپ deo، کارآموزشو،‌ سابمیت، ابریاد و کارآمد هستند که سازمان فناوری اطلاعات برای آنها بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است. همچنین سه تیم اول می‌توانند از خدمات مرکز نوآوری تینوتک واقع در موزه پست برای ۶ ماه استفاده کنند.

جوایز نقدی بخش الکام‌پیچ در کنار  تسهیلات سرمایه‌گذاری است که از طریق سازمان فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در اختیار برگزیدگان این رویداد قرار می‌گیرد.

محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در مراسم پایانی الکام‌استارز با تشکر از اعضای تیم‌ برگزار‌کننده این رویداد و همچنین حامیان آن گفت: این رویداد باتوجه به همه سختی‌های آن و با وجود اینکه به خاطر شرایط کرونا برگزاری الکامپ را لغو کرده‌ بودیم به صورت آنلاین و بخشی هم به صورت حضوری برگزار شد. ما تصمیم گرفتیم با وجود تمام چالش‌ها، رویداد مهم و جانبی نمایشگاه الکامپ یعنی الکام‌استارز را برگزار کنیم؛ چرا که همین تیم‌های استارت‌آپی توانسته‌اند در این شرایط سخت کشور چراغ امید را روشن نگه‌ دارند.» اثنی‌عشری تاکید کرد که امیدوار است همانطور که وعده داده الکامپ بعدی در سال ۱۴۰۰ به شکلی متفاوت و بی‌نظیر برگزار شود. 

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم در این رویداد با اشاره‌ به اینکه امسال  برگزار‌کنندگان الکام‌استارز به خاطر شیوع کرونا مجبور به برگزاری آن به شکل کامل متفاوت شده‌اند، گفت:‌ الکام‌استارز هم مانند اکوسیستم استارت‌آپی کشور یک رویداد جوان است که حواشی‌های خودش را دارد، در این دور از رویداد حضور تیم‌های دانش‌آموزی در بخش رقابتی آن باعث شکل‌گیری یک رویا شد.

او ادامه داد: این کمترین کار یک سیستم است که بتواند شرایط ایجاد رویا برای دانش‌آموزان را فراهم کند. در شرایطی که همه ابزارها برای کشتن امید و ایده است و جای شکل‌گیری رویا خالی است، این رویداد توانست به شکل‌گیری رویا در بین دانش‌آموزان کمک کند.

 ناظمی یکی دیگر از نقاط قوت این رویداد را در نظر گرفتن بخشی به عنوان توان‌تک اعلام کرد و گفت:‌ برگزاری رویداد توان‌تک در کنار الکام‌استارز به ما یادآوری کرد که باید به تنوع نگاه‌ها و ویژگی‌های افراد احترام بگذاریم و خواسته‌های این بخش از جامعه را نیز مورد توجه قرار بدهیم. نباید یادمان برود که تنوع ویژگی‌های مختلف در افراد وجود دارد و توان‌ تک به ما این موضوع را به خوبی یادآوری کرده تا به این تنوع احترام بگذاریم.
 
کد مطلب : ۲۷۵۴۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما