۰

تولید داخلی سامانه ضد سرقت خودرو با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۶
تولید داخلی سامانه ضد سرقت خودرو با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی
تولید داخلی سامانه ضد سرقت خودرو با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

آی‌تی‌من- نسیم توکل، رییس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر در مورد ویژگی‌های دوربین پلاک‌خوان توضیح داد و گفت: برای کنترل تردد خودروها در جاده‌ها و خیابان‌ها نیاز به یک دوربین ویژه است که باید قابلیت خواندن پلاک خودروها در روز و شب را داشته باشد. تصویر برداری از یک پلاک برای پردازش تصویر مستلزم رعایت نکات زیادی از حیث ابعاد تصویر، سرعت دیافراگم، تنظیمات مختلف نور پس زمینه و نکات دیگری است که نیازمند استفاده از یک دوربین خاص است. معمولا دوربین‌های پلاک‌خوان توانایی نمایش تصاویر کنار خودرو را ندارند اما دوربین پلاک‌خوان عرش گستر دارای دو دوربین است که یکی وظیفه تصویر برداری از پلاک و دیگری وظیفه تصویر برداری از محل تردد را دارد.

رییس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر در مورد میزان تسهیلات دریافت شده از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: تسهیلات مختلفی چون اشتغالزایی، نمونه‌سازی و سرمایه در گردش فوری از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم. ما با حمایت و بهره‌مندی از تسهیلات سرمایه در گردش فوری صندوق نوآوری موفق به راه‌اندازی خط تولید قطعات الکترونیک خودرو شامل قطعه الکترونیک ایموبلایزر شدیم. البته ما دوربین مدار بسته تولید نمی‌کنیم بلکه تکنولوژی ارتقاء یافته را به تولیدکنندگان عرضه می‌کنیم تا در دوربین‌ها تعبیه کنند. همچنین از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری برای تولید دوربین پلاک‌خوان استفاده کردیم.

توکل، درباره توانمندی اضافه شده به دوربین‌های مدار بسته نیز خاطرنشان کرد: دوربین‌های مدار بسته‌ای که در کارخانه‌ها، پارکینگ‌ها و مراکز خرید نصب می‌شود به دلیل ویژگی فنی و عدم توانمندی ثبت فریم در ثانیه نمی‌تواند برای ثبت پلاک خودرو کاربردی باشد به عبارت دیگر با دوربین‌های معمولی نمی‌توان پلاک خودرو را ثبت کرد. در این راستا با تغییراتی که به‌صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دوربین‌های مدار بسته ایجاد کردیم این قابلیت با دوربین‌های مدار بسته معمولی با هزینه کمتر نیز قابل استفاده شده است و دوربینی چند منظوره تولید می‌شود.

وی در مورد ایموبلایزر یا سامانه ضد سرقت هم گفت: این تکنولوژی در حال حاضر در تمامی خودروهای جدید نصب شده است. با کمک این مکانیزم و با استفاده از قفل نرم‌افزاری که بر روی ECU انژکتور نصب می‌شود، تا زمانی که قفل باز نشود استارت زدن با سوئیچ حاصلی ندارد و موتور خودرو روشن نمی‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر در مورد صادرات دوربین پلاک‌خوان گفت: ارزش اقتصادی این محصول برای سازندگان دوربین و همچنین مصرف‌کنندگان بالا است و ما بیشتر، تامین نیاز داخل را در برنامه خود قرار دادیم. البته به عنوان اولین تجربه صادراتی 50 هزار دلار به چین صادرات داشتیم. مزیت رقابتی ما قیمت پایین به همراه کیفیت رقابت‌پذیر با نمونه‌های خارجی است.

توکل در مورد محصول دیگر شرکت متبوع خود که در راستای این محصول تولید شده است نیز توضیح داد و گفت: دانش و تکنولوژِی کسب شده را در برنامه‌نویسی اسکنر سه بعدی استفاده کردیم که در حال حاضر تنها پنج کشور به فناوری پرینتر سه بعدی دست یافته‌اند. این اسکنر مطابق با کیفیت نمونه خارجی است و در مسیر توسعه قرار دارد. این اسکنر برای ساخت پروتزهای مختلف از جمله پروتز دندانی و جراحی زیبایی کاربرد دارد و در حال نوشتن FS و بازاریابی برای این محصول هستیم.

وی ادامه داد: در فراخوان گرنت سیزدهم صندوق نوآوری و شکوفایی، محصول پرینتر سه بعدی به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شده بود که ما به این فناوری دسترسی داریم و در حال نوشتن پروپوزال مرتبط برای اخذ تسهیلات گرنت صندق نوآوری نیز هستیم.

رییس هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک عرش گستر در پایان ماموریت پیش بینی شده برای این شرکت را تبیین کرد و گفت: تبدیل شدن به هاب و لیدر صنایع الکترونیک ایران تا سال 1403، تبدیل شدن به بزرگترین شرکت EMS ایران تا سال 1403، تاسیس مرکز نوآوری باز در صنایع الکترونیک ایران و تاسیس پیشرفته‌ترین کارخانجات تولیدی برد مدارچاپی هایتک، طراحی تا مونتاژ سیستم‌های سفارشی الکترونیک تا سال 1403 در ایران چشم‌اندازی است که برای آینده شرکت برنامه‌ریزی شده است.


 
کد مطلب : ۲۷۵۷۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما