۰

سرویس پرداخت آنلاین خسارات تصادف «بیمیتو» معرفی شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۱
راه‌اندازی سرویس پرداخت آنلاین خسارات تصادف «بیمیتو» معرفی شد
راه‌اندازی سرویس پرداخت آنلاین خسارات تصادف «بیمیتو» معرفی شد

آی‌تی‌من-  دو استارتاپ بیمه‌ای «از کی» و «بیمیتو» که اسفندماه سال گذشته با هم ادغام شدند، سرویس پرداخت آنلاین خسارت تصادفات رانندگی را معرفی کردند. 

در این سرویس که از 22 بهمن‌ماه به صورت آزمایشی و فعلا برای مشترکان این استارت‌آپ راه‌اندازی شده است، بیمه‌گذاران می‌توانند در صورت بروز خسارات و سوانح رانندگی، با طی کردن مراحل ساده‌ای نظیر آپلود تصاویر مدارک خودرو و شناسایی طرفین تصادف، تعیین نوع بیمه، محل حادثه و شرح کوتاهی از وقوع تصادف، موضوع را به کارشناسان این شرکت واگذار کرده و مبلغ خسارت را در مدت کوتاهی دریافت کنند.

در این نشست خبری که با حضور تیم لطیف رییس هیات مدیره، ارس اناری عضو هیات مدیره و حامد ولی‌پوری مدیر عامل «بیمیتو ازکی» و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ابتدا تاریخچه‌ای از چگونگی شکل‌گیری دو شرکت «بیمیتو» و «از کی» و نحوه ادغام این دو کسب‌وکار اینترنتی با یکدیگر ارایه شد.

تیم لطیف رییس هیات مدیره «بیمیتو ازکی» با بیان ادغام این دو شرکت از اسفندماه سال 98  به بررسی و مقایسه ظرفیت‌های ارایه خدمات الکترونیکی در صنعت بیمه ایران و جهان پرداخت افزود: در کشور ما ۵ درصد بازار بیمه هم اکنون آنلاین است اما در کشوری مانند انگلیس ۵۰ درصد فروش بیمه خودرویی، توسط بیمه‌های آنلاین انجام می‌شود و کاغذ بازی حذف شده است. البته شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز به تجارت بیمه کمک کرده و حتی در کشور ما نیز بیمه مرکزی برای بیمه نامه شخص ثالث، کاغذ بیمه را نمی‌خواهد.

وی درخصوص اهداف ارایه سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه گفت: فرآیند دریافت خسارت بیمه پیچیده است و به همین دلیل بسیاری از افراد دنبال آن نمی‌روند. اما در صورت آنلاین بودن این فرآیند، بسیاری از دغدغه‌های مردم قابل حل خواهد بود.

ارس اناری عضو هیات مدیره «بیمیتو ازکی» نیز در خصوص ابعاد و ظرفیت پرداخت آنلاین خسارت در ایران گفت: بر اساس بررسی‌های ما، از میان تمام بیمه‌گذاران در طول سال تنها 4درصد از خدمات بیمه استفاده کرده و خسارت دریافت می‌کنند. که شاید این عدد کوچکی به نظر برسد اما این در حالیست که همین درصد کوچک به تنهایی 80درصد مبلغ خسارات را می‌بلعد.

وی گفت: هدفگذاری ما این است که در سال ۱۴۰۰ پرداخت خسارت بیمه آنلاین زیر ۲۴ ساعت انجام شود.

حامد ولی پوری مدیرعامل «بیمیتو ازکی» نیز درباره هدف راه اندازی سامانه خرید آنلاین بیمه خودرو و پرداخت خسارت آنلاین گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مردم برای خرید بیمه اطلاعات لازم را ندارند و بیزنس ما روی این دغدغه شکل گرفت.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 90درصد مردم اصولا هیچ اطلاعی از فرایند و نحوه دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه ندارند و از آنجا که مبلغ بیمه نیز از سوی کارشناسان خود شرکت‌های بیمه‌ای تعیین می‌شود، در نهایت نوعی حس نارضایتی در بیمه‌گذاران ایجاد می‌کند که شاید به شکل کامل مشمول دریافت خسارت نشده‌اند.

ولی‌پوری ادامه داد: اما در «بیمیتو ازکی» ما با انتخاب کارشناسان رسمی و مورد تایید بیمه مرکزی، در واقع به کارشناسی مستقل از شرکت‌های بیمه‌ای پرداخته و علاوه بر رضایت بیمه‌گذار، با همکاری شرکت‌های بیمه‌ نیز مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مقدمات دریافت پروانه کارگزاری آنلاین از سوی بیمه مرکزی در حال انجام است، افزود: ما مقاومتی برای دریافت پروانه نداریم و راغب هستیم که فعالیتمان به رسمیت درآید تا بتوانیم ارتباط وب سرویس را با سامانه‌های بیمه مرکزی دریافت کنیم.

در ادامه این نشست خبری مدیران «بیمیتو ازکی» به پرسش‌های خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.

اناری رییس هیات مدیره این شرکت در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر سهم بازار بیمه آنلاین در قیاس با بیمه به روش سنتی با بیان اینکه سهم بازار آنلاین از صنعت بیمه تقریبا هیچ است و حتی به درصد نیز نرسیده است، گفت: شما در خصوص فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی کشور هم که نگاه کنید بعد از سال‌ها کار و بر اساس گزارش‌هایی که ارایه می‌دهند هنوز 2 تا 3 درصد سهم بازار فروش را هم ندارند.

تیم لطیف رییس هیات مدیره شرکت «بیمیتو ازکی» نیز در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مبنی بر ترکیب سهامداران این شرکت گفت: در حال حاضر سه سهامدار داریم. یکی شرکت بیمیتو که 50درصد سهام دارد، دیگری شرکت ازکی که 40درصد سهم دارد و 10 درصد نیز متعلق به شرکت مکس است که متعلق به من و تعدادی از دوستان است.

وی با اعلام قصد نداشتن این شرکت برای ورود به صنعت خودرو گفت: برنامه ما این است که تا 2 سال آینده راهی بورس شویم.

اناری رییس هیات مدیره «بیمیتو ازکی» نیز در پاسخ به سوال دیگر ما مبنی بر چرایی حفظ هویت قبلی دو شرکت در عین ادغام با یکدیگر توضیح داد: ازکی در حوزه بیمه‌های سلامت شناخته‌شده و قوی بود در حالیکه بیمیتو در حوزه بیمه‌های خودرو قوی بود. به همین جهت هر کدام در حوزه‌های مستقل خود فعال بوده و از زمان ادغام نیز 5برابر رشد کردیم و سال آینده نیز سهم 80درصدی از بیمه آنلاین را خواهیم داشت و در مجموع صنعت بیمه نیز سهم 2 تا 3 درصدی را برای شرکت محقق خواهیم کرد.

گفتنی است که سرویس پرداخت آنلاین خسارت، فعلا برای مشتریان این استارتاپ در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و البرز ارایه شده و به زودی به سراسر کشور گسترش خواهد یافت.
 
کد مطلب : ۲۷۵۸۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين