۰
انتقاد نماینده مجلس از تداوم گرانی‌ها

قیمت لپ‌تاپ‌ برابر دستمزد یکسال کارگران شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳
قیمت لپ‌تاپ‌ برابر دستمزد یکسال کارگران شد
قیمت لپ‌تاپ‌ برابر دستمزد یکسال کارگران شد

آی‌تی‌من- فرهاد طهماسبی با انتقاد از گرانی موبایل و لپ‌تاپ، گفت: از یک سو به دلیل محدودیت ارزی و کاهش واردات موبایل و لپ‌تاپ و از سوی دیگر رشد نرخ ارز، موجب افزایش قیمت این کالاها در بازار شده است.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه مسوولان باید در سال‌های گذشته برای تولید موبایل و لپ‌تاپ برنامه‌ریزی می‌کردند، افزود: کوتاهی متولیان امر در تولید موبایل و لپ‌تاپ ایرانی موجب عقب افتادگی کشور در این حوزه شده که هزینه این کوتاهی و اهمال را مردم باید بپردازند.

وی اضافه کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به دنبال تولید موبایل و لپ‌تاپ داخلی به منظور تامین نیاز مردم باشند، زیرا قیمت موبایل و لپ‌تاپ با درآمد یک سالِ یک کارگر برابر است به این معنا که فردی با حدود 2 میلیون تومان باید تمام دریافتی خود طی یک سال را پس انداز کرده تا در صورت ثبات قیمتی بتواند موبایل و لپ‌تاپ خریداری کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا موبایل و لپ‌تاپ به یکی ملزومات و نیازهای اساسی دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده و از آنجا که قیمت این کالاها سربه فلک کشیده، باید تدابیر ویژه‌ای برای واردات این کالاها اتخاذ شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با تامین موبایل و لپ‌تاپ ارزان قیمت برای دانش آموزان و دانشجویان نیاز این افراد از بازار لوکس جدا می‌شود، گفت: دولت ارز مناسب را برای واردات موبایل و لپ‌تاپ را تخصیص دهد.
 
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۷۵۸۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما