۰

مرحوم ابوالحسنی در تالار مفاخر محتوای پارک فاوای استان خراسان رضوری

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۵
مرحوم ابوالحسنی در تالار مفاخر محتوای پارک فاوای استان خراسان رضوری

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، دیوارهای تالار مفاخر مرکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال نیتک پیش از این آراسته به عکس چهره های ماندگار و مفاخر علمی و فرهنگی کشور و استان خراسان رضوی از جمله فردوسی، جمله شهید آوینی، عماد خراسانی، اخوان ثالث، پرویز مشکاتیان و... بود اما این مرکز نواوری با نصب عکس محمد ابوالحسنی عضو هیات موسس مرکز، مراسم یادبودی برای او برگزار کرده، و یاد و خاطر او را زنده نگه داشتند.
محمد ابوالحسنی، تهیه کننده و کارآفرین موفق کشورمان، ابتدای فروردین 1400، چند روز پس از عفونت شدید ریوی با مراجعه به بیمارستان امام خمینی تهران به دلیل ابتلا به کووید 19 درگذشت و پیکرش با حضور جمعی از هنرمندان تشییع و در امامزاده اسماعیل  تهران در خاک آرام گرفت.
محمد ابوالحسنی، تهیه کننده سینما و عضو هیات موسس مرکز تولید محتوای دیجیتال نیتک از پیشکسوتان تولید صنعت انیمیشن و پویانمایی در ایران بود که علاوه‌بر مجموعه پرمخاطبِ «دیرین دیرین» تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «تهران ۱۵۰۰» و برنامه‌ی «شوخی شوخی» که مدتی است از طریق شبکه سه صداوسیما پخش می‌شد، را نیز بر عهده داشت.

او از سال ۸۳ وارد عرصه انیمیشن‌سازی و پویانمایی شد وآثاری با موضوعات مختلف نظیر اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی و... خلق کرد. ابوالحسنی پس از شروعِ شیوع کووید 19 در مسیرِ فرهنگسازی و مقابله با این ویروس دو مجموعه سی قسمتی با عناوین  «فاصله گذاری اجتماعی» و «اینجوری نباشیم» تهیه کرد و در آنها به آموزش نکاتِ مربوط به این بیماری و نبایدهای کرونایی پرداخت. 

زنده‌یاد محمد ابوالحسنی یک چهره فرهنگی است که با استفاده از ابزارِ پویانمایی، همواره سعی در آموزش و فرهنگسازی داشت. همچنین اینکه او یک کارآفرین موفق هم بود چراکه با راه‌اندازی بنیاد ملی توسعه کارآفرینی محتوای دیجیتال زمینه‌های اشتغال جوانان در این حوزه را فراهم کرد.
کد مطلب : ۲۷۶۰۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين