۰
از معرفی iOS 14 تا سازگاری فیس‌تایم با اندروید

آنچه در مراسم WWDC 2021 اپل گذشت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴
آنچه در مراسم WWDC 2021 اپل گذشت
آنچه در مراسم WWDC 2021 اپل گذشت

آی‌تی‌من- در این رویداد تیم کوک اعلام کرد که برنامه FaceTime برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های اندرویدی منتشر خواهد شد و به راحتی می‌توان گفت که اپل قصد دارد تا با برنامه ‌Zoom رقابت کند. این ویژگی در بخش سیستم عامل iOS 15 معرفی شد و به همین دلیل در ادامه به بررسی تمام قابلیت‌های جدید این سیستم عامل می‌پردازیم.

قابلیت‌های جدید سیستم عامل iOS 15
اکنون آخرین نسخه از سیستم عامل موجود برای کاربران گوشی‌های آیفون، iOS 14.6 است. در شب گذشته پس از پایان این رویداد، اولین نسخه بتا سیستم عامل iOS 15 در دسترس تعدادی از کاربران قرار گرفت و جالب است بدانید این به روزرسانی برای گوشی آیفون 6 اس و آیفون اس ای 2014 نیز عرضه خواهد شد. در ادامه ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 ویژگی‌های جدید  FaceTime
برنامه FaceTime در سیستم عامل iOS 15 دستخوش تغییرات اساسی شده است. در سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، کاربران بیشتر از تماس‌های تصویری برای برقراری ارتباط با دیگر افراد استفاده کردند. 

شرکت اپل این موضوع را به خوبی می‌داند و به همین دلیل تغییراتی در این برنامه اعمال کرده است که بتواند کاربران را به استفاده از FaceTime در iOS 15 تشویق کند.

اکنون تماس‌های FaceTime از صدای سه بعدی (فضایی) پشتیبانی می‌کنند. 

قابلیت جدید این برنامه Voice Isolation نام دارد که در واقع یک ماشین یادگیری بوده و در هنگام برقراری تماس تنها روی صدای کاربر تمرکز می‌کند. 

این موضوع بدان معنی است که صداهای اضافی در هنگام استفاده از این برنامه حذف خواهند شد. 

با توجه به این موضوع کاربران می‌توانند در محل‌های شلوغ از این برنامه استفاده کنند و کاربران تنها صدای مخاطب را بشوند و دیگر خبری از صداهای اضافی نخواهد بود.

اکنون این برنامه از حالت Grid View پشتیبانی می‌کند و این حالت می‌تواند تماس‌های ویدیویی گروهی را برای کاربران لذت بخش‌تر کند. 
گوشی‌های شرکت اپل از دوربین‌های سلفی با قابلیت پرتره پشتیبانی می‌کنند، اکنون این ویژگی نیز به برنامه ‌FaceTime اضافه شده است و کاربران می‌توانند در هنگام برقراری تماس تصویری از این ویژگی استفاده کنند.

مهم‌ترین ویژگی این برنامه این است که کاربران iOS، در هنگام انتشار سیستم عامل iOS 15 می‌توانند با استفاده از برنامه FaceTime با کاربران اندروید و ویندوز نیز ارتباط برقرار کنند. در رویداد WWDC 2021، شرکت اپل قابلیت جدید SharePlay را برای FaceTime معرفی کرد. اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی جدید در هنگام استفاده از برنامه FaceTime با مخاطب خود به موسیقی گوش دهند یا فیلم تماشا کنند.

 قابلیت جدید برنامه Messages
برنامه Messages نیز در سیستم عامل iOS 15 دستخوش تغییراتی شده است و اکنون این برنامه دارای یک طراحی جدید برای نحوه به اشتراک گذاشتن تصاویر گروهی (دسته بندی شده) است. 

همچنین در این برنامه اگر لینکی برای شما ارسال شده باشد، این لینک علاوه بر اینکه در این برنامه به نمایش در می‌آید، همچنین در برنامه Apple News و در بخش Shared With You نیز قابل مشاهده خواهد بود.به علاوه این امکان وجود دارد تا کاربران مستقیما از داخل این برنامه مکالمه را با مخاطب خود آغاز کنند. لازم به ذکر است که عملکردی مشابه، به برنامه‌های اپل موزیک، سافاری (مرورگر اپل) و… اضافه خواهد شد.

 بازطراحی بخش اعلان‌ها و اضافه شدن ویژگی Focus
تیم کوک در رویداد WWDC 2021 اعلام کرد که بخش اعلان‌ها در iOS 15 باز طراحی شده است. 

اکنون در بخش Notification یک دسته بندی از اعلان‌های خوانده نشده قرار گرفته و کاربران می‌توانند تمام اعلان‌های از دست رفته را در این بخش مشاهده کنند. 

به علاوه اگر حالت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) را فعال کرده باشید و شخصی برای شما پیامی بفرستد، به شما اعلام خواهد شد که از طرف یکی از مخاطبان خود یک پیام دریافت کرده‌اید.

با استفاده از قابلیت Focus، کاربران می‌توانند اعلان‌های خود را دسته‌بندی کنند. به علاوه این امکان نیز وجود دارد تا در صورت نیاز و تنها در ساعات مشخصی از روز،‌ تنها اعلان‌های خاصی دریافت شود. 
لازم به ذکر است که این ویژگی توسط کاربر قابل تنظیم بوده و برای مثال یک فرد می‌تواند در هنگام انجام فعالیت خاصی، اعلان‌های برنامه اینستاگرام را دریافت نکند.

 قابلیت‌های WatchOS 8
در پایان رویداد WWDC 2021 شرکت اپل، زمان کوتاهی را به معرفی سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمند خود یعنی WatchOS 8 اختصاص داد.

اکنون این ساعت‌های هوشمند کمپانی اپل از تصاویر پرتره نیز پشتیبانی می‌کنند و اگر یک تصویر پرتره به عنوان WatchFace انتخاب شود. کاربران می‌توانند با استفاده از Crown، بزرگنمایی این تصویر را کنترل کنند.

برنامه Photos نیز دستخوش تغییراتی شده و کاربران می‌توانند تصاویر را به صورت دسته بندی به حالت Grid مشاهده کنند. در این سیستم عامل این امکان وجود دارد تا کاربران تصاویر دلخواه را توسط برنامه Mail و iMessage به اشتراک بگذارند.

برنامه Mindfulness می‌تواند به آرامش شما کمک کند و از استرس‌تان بکاهد. این نرم افزار با تکنیک‌های تنفسی می‌تواند اضطراب را از شما دور کند. لازم به ذکر است که برنامه تناسب اندام در WacthOS 8 از دو ورزش Tai Chi و Pilates نیز پشتیبانی می‌کند.

در این سیستم عامل، ساعت هوشمند می‌تواند با استفاده از تکنولوژی Ultra Wideband به کلید و ماشین‌های هوشمند متصل شود. 

همچنین اپل اعلام کرد که این دستگاه می‌تواند در صورت جفت شدن با سیستم‌های امنیتی‌ مختلف (مانند درهای هتل‌ها)، این امکان را در اختیار کاربر قرار دهد تا با ساعت هوشمند دستگاه‌های مختلف را کنترل کند. 

نسخه بتا این به روزرسانی در ماه جولای (تیر) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
 
کد مطلب : ۲۷۶۵۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما